2,0 HDI - PSA
Zdaniem wielu mechaników, lata 90. to koniec ery pancernych i niezbyt skomplikowanych silników o zapłonie samoczynnym, skłonnych do bezawaryjnej pracy przez długie lata. Jednym z przedstawicieli tego wymarłego gatunku jest francuska konstrukcja, która nawet dziś zapewnia więcej niż wystarczające osiągi i dynamikę bez zbędnego i skomplikowanego osprzętu. W 1998 w palecie jednostek napędowych Peugeota 406 zadebiutował silnik 2,0 HDI. Początkowo jednostka występowała w wariancie 90 i 109-konnym współpracując z pięciostopniową skrzynią manualną.
Pierwsza generacja wykorzystywała ośmiozaworową głowicę i turbosprężarkę o stałej geometrii łopat. Za wysoką kulturę pracy i niskie zapotrzebowane na olej napędowy odpowiada ówcześnie innowacyjny bezpośredni wtrysk common rail. Diesle z tym systemem zasilania, w przeciwieństwie do niemieckich TDI, urzekają cichą pracą nawet tuż po rozruchu. W późniejszych latach wprowadzono szesnastozaworową głowicę, zaś moc wzrosła do 136 KM.