Ford
Ford, podobnie jak i pozostałe firmy z wielkiej, amerykańskiej trójki, również prowadzi biznes w wielu kategoriach przemysłowych.
Philco, firma należąca do Forda, a zajmująca się produkcją urządzeń elektronicznych, jest odpowiedzialna za zbudowanie kosmicznego centrum kontroli lotów NASA w Houston. Prace zakończono w 1965 r. i właśnie stamtąd kontrolowano m.in. misje Apollo.
Ford kupił Philco w 1961 r. i zajął się pod wspólną nazwą wytwarzaniem sprzętu AGD, radioodbiorników, telewizorów, a nawet konsol do gier. W Philco opracowano także system odbioru telewizji satelitarnej na bazie systemu Intelsat V, który jest w użyciu do tej pory.
Zakłady Forda miały naturalnie swój wkład w maszynę wojenną. Wyprodukowano w nich ponad 200 tys. Jeepów (Willys) oraz ponad 9 tys. samolotów bombowych B-24 Liberator. Lotnicze konotacje sięgają zresztą czasów Henry'ego Forda, który w 1925 r. wszedł w posiadanie akcji Stout Metal Airplane Company. Zainspirowany niemieckim Fokkerem, zaprojektował i wdrożył do produkcji "Trimotor" - jeden z pierwszych, pasażerskich samolotów. Jego poszycie było wykonane z aluminium, a trzy silniki miały dawać większą pewność dotarcia do celu. W zależności od wersji mieścił od 8 do 13 pasażerów, plus 2 członków załogi. Maszyna była wykorzystywana przez linie lotnicze na całym świecie.