Land Rover Freelander I
Większość kierowców szukających samochodu o terenowym charakterze w pierwszej kolejności kieruje swą uwagę w stronę Jeepa i brytyjskiego Land Rovera. Oprócz Defendera, Wyspiarze zaprojektowali także uniwersalnego i bardziej osobowego SUV-a.
Pierwsze wcielenie Freelandera produkowane było przez dekadę od 1996 roku. Dostępne były dwie wersje nadwoziowe - krótka odmiana dysponowała zdejmowaną częścią dachu i nawiązywała do Wranglera, natomiast druga prezentowała znacznie więcej praktycznych walorów. Na wstępie warto wspomnieć o niezbyt starannym wykonaniu wnętrza. Plastiki są kiepskiej jakości. W czasie jazdy potrafią nieprzyjemnie zapiszczeć, co potwierdza niestaranność przy fabrycznym spasowaniu. Problemy niekiedy sprawia także pokładowa elektronika oraz układ przeniesienia napędu.
Mimo wieloletniego doświadczenia Land Rover skonstruował napęd 4x4 z kłopotliwą skrzynią rozdzielczą. Często zdarzają się wycieki i usterki mechaniki - naprawy pochłaniają pokaźne kwoty. Benzynowe silniki 1.8 i 2.5 V6 są produkcji Rovera - uchodzą za trwałe i bezproblemowe. Duże zużycie paliwa zrekompensuje nam sprawnie działająca instalacja LPG.