Chińskie auta, które kupisz w Polsce. Przeglądamy rynek w poszukiwaniu okazji

Chińczycy coraz śmielej poczynają sobie w Europie, a Polska nie jest wyjątkiem. Klienci mogą wybierać spośród oferty trzech marek, a niebawem dołączy do nich kolejna. Oto samochody z chińskim rodowodem dostępne obecnie w polskich salonach.

Skywell ET5 to jedno z chińskich aut sprzedawanych w PolsceSkywell ET5 to jedno z chińskich aut sprzedawanych w Polsce
Źródło zdjęć: © Autokult | Filip Buliński
Aleksander Ruciński

/ 10Chińskie auta, które kupisz w Polsce. Przeglądamy rynek w poszukiwaniu okazji

Skywell ET5 to jedno z chińskich aut sprzedawanych w Polsce
Skywell ET5 to jedno z chińskich aut sprzedawanych w Polsce © Autokult | Filip Buliński

/ 10Maxus Euniq5

Maxus Euniq5
Maxus Euniq5 © Materiały prasowe

Elektryczne minivany to bardzo niszowy segment rynku. Jednym z jego reprezentantów jest Maxus Euniq5. Zaletą jest tu z pewnością sześciomiejscowa kabina, bogate wyposażenie i całkiem przyjemnie wyglądające nadwozie. Za napęd odpowiada 177-konny silnik elektryczny wspierany akumulatorem o pojemności 70 kWh. Deklarowany zasięg to maksymalnie 345 km na jednym ładowaniu. Cena? Od 245 877 zł brutto. Dużą zaletą jest 5-letnia gwarancja z limitem do 100 tys. km i niezła sieć serwisowo-dystrybucyjna. Firma ma aż 16 przedstawicielstw w największych miastach w Polsce.

/ 10Maxus Euniq6

Maxus Euniq 6
Maxus Euniq 6 © Materiały prasowe | Maxus

Maxus ma w ofercie także SUV-a. Z identycznym napędem co w przypadku piątki, za to "tylko" z pięcioma miejscami. Wrażenie robi 754-litrowy bagażnik i całkiem ciekawy design. Spory, jak na elektryka, jest także 19-centymetrowy prześwit. Maksymalny deklarowany zasięg w cyklu mieszanym to 354 km, a cena startuje z poziomu 240 957 zł brutto. Warunki gwarancji są takie jak w minivanie, czyli 5 lat / 100 tys. km na całe auto i 8 lat / 200 tys. km na baterię.

/ 10Maxus T90 EV Pickup

Maxus T90 EV
Maxus T90 EV © Autokult | Marcin Łobodziński

Kolejna nisza wypełniona przez Maxusa. Elektryczny pickup T90 EV to prawdziwy unikat. Przewiezie pięć osób i dodatkowy ładunek, lecz co zaskakujące, ma napęd tylko na tył, co dla wielu klientów może być wadą. 180-konny silnik elektryczny zamontowano tuż nad osią. Jest zasilany akumulatorem o pojemności 88,5 kWh, co przekłada się na deklarowany zasięg do 330 km. Niestety, cena nie jest niska – 319 667 zł brutto.

/ 10Maxus e-Deliver 9

Maxus e-Deliver 9
Maxus e-Deliver 9 © Materiały prasowe | Maxus

Kolejne auto w obecnej ofercie Maxusa to dostawczak e-Deliver 9 dostępny zarówno w odmianach użytkowych, jak i osobowych. Wszystkie są napędzane 200-konnym elektrykiem. Można jednak wybierać spośród rodzajów nadwozia, jak i pojemności akumulatora. Najtańsza wersja z baterią 51,5 kWh kosztuje 303 687 zł brutto, zaś najdroższa z akumulatorem 88,55 kWh – 405 777 zł.

/ 10Maxus e-Deliver 3

Maxus e-Deliver 3
Maxus e-Deliver 3 © Materiały prasowe | Maxus

Dla mniejszego biznesu przewidziano natomiast model e-Deliver 3 zdolny zabrać na pokład do 6,8 m3 ładunku. Elektryczny silnik niezależnie od wersji ma 122 KM, a pojemność podstawowego akumulatora wynosi 35 kWh. Za taką odmianę trzeba zapłacić 151 167 zł, podczas gdy topowa z większym rozstawem osi i baterią 50 kWh kosztuje 212 667 zł.

/ 10Maxus Mifa 9

Maxus Mifa 9
Maxus Mifa 9 © Materiały prasowe | Maxus

Luksusowy elektryczny minivan? I takie auto znajdzie się w ofercie Maxusa. Mifa 9 ma 5,3 metra długości, dzięki czemu przewiezie sześć osób w bardzo komfortowych warunkach. Producent postawił na topowe wyposażenie i całkiem niezły napęd – 245 KM mocy i 90 kWh brzmią zachęcająco. Zdaniem producenta zasięg w mieście to nawet 600 km. Ceny startują z poziomu 356 577 zł brutto. Co ciekawe, Mifę 9 w przeciwieństwie do rodzeństwa zbadano w testach NCAP. Wynik? 5 gwiazdek, co dobrze rokuje także dla pozostałych modeli.

/ 10Skywell ET5

Skywell ET5
Skywell ET5 © Autokult | Filip Buliński

Marka Skywell jak na razie oferuje tylko jeden model na polskim rynku. To nieźle wyglądający SUV ET5 napędzany 204-konnym silnikiem elektrycznym zasilanym akumulatorem o pojemności 72 kWh. Maksymalny deklarowany zasięg to 520 km. Samochód kusi kompletnym wyposażeniem i 8-letnią gwarancją na baterię. Samo auto jest natomiast objęte 3-letnią ochroną. Cena? 269 990 zł, więc trudno mówić o okazji. Auto nie zostało zbadane przez Euro NCAP, ale w chińskich testach zderzeniowych zanotowało słabe rezultaty.

/ 10Seres 3

Seres 3
Seres 3 © Autokult | Mateusz Lubczański

Seres to amerykańsko-chińska firma, która w polskiej ofercie ma dwa elektryczne SUV-y. Trójka jest mniejszą i tańszą propozycją z ceną od 187 tys. zł brutto. 162-konny silnik połączono z akumulatorem o pojemności 52,5 kWh, co przekłada się na to 329 km deklarowanego zasięgu. Auta marki Seres są objęte 5-letnią gwarancją z limitem do 120 tys. km. Akumulator ma natomiast 8-letnią ochronę do 150 tys. km.

10 / 10Seres 5

Seres 5
Seres 5 © Materiały prasowe | Seres

Większy, bardziej luksusowy, zauważalnie szybszy i zapewne droższy. Seres 5 robi wrażenie cyfrowym wnętrzem i licznymi gadżetami. O aspiracjach do premium świadczy także napęd. Bazowo otrzymamy 299 KM mocy i akumulator o pojemności 80 kWh. Do wyboru będzie też jednak dwusilnikowa, 646-konna wersja przyspieszająca do setki w 4,2 sekundy. Dostaniemy w niej także większy akumulator (90 kWh) Zasięg? Od 420 do 490 km. Niestety, cena wciąż pozostaje nieznana. Niebawem ma się to jednak zmienić.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę