Chevrolet Cruze Hatchback 2.0 D LTZ

None

Obraz
Źródło zdjęć: © Marek Wieliński

/ 22Ciekawa alterantywa dla...

Obraz
© Marek Wieliński

Oto zwykły samochód dla zwykłych ludzi. Chevrolet Cruze Hatchback - nowa i ciekawa propozycja w klasie kompaktów. Choć nie jest to sportowy samochód, może przyprawić o szybsze bicie serca. Jak to możliwe? Wystarczy, że spojrzymy w cennik. Z ceną, zaczynającą się od 47 tys. zł. Cruze może narobić sporego zamieszania na rynku.
To nie tylko konkurent dla Volkswagena Golfa, Opla Astry czy Forda Focusa, ale przede wszystkim, dla najatrakcyjniejszego dotąd cenowo w tej klasie Fiata Bravo, który nie dość, że tani - okazał się być bardzo dobrym samochodem pod względem własności jezdnych, silników i przestronności wnętrza. Podobnym autem okazuje się być przy bliższym poznaniu Chevrolet Cruze. Ideał? Nie ma róży bez kolców.

/ 22Ciekawa alterantywa dla...

Obraz
© Marek Wieliński

Wizualnie, od wersji którą znaliśmy już wcześniej, różni go jedynie łagodnie opadający tył, który nadaje mu znacznie bardziej dynamiczny i atrakcyjny kształt. Uwagę zwraca zadziornie wyglądający spojler z wbudowanym światłem stop, zamontowany tuż nad tylną szybą.

/ 22Ciekawa alterantywa dla...

Obraz
© Marek Wieliński

Dostępne w tym samochodzie jednostki napędowe to silniki benzynowe 1.6 i 1.8 litra oraz 2.0 Diesel.

/ 22Ciekawa alterantywa dla...

Obraz
© Marek Wieliński

W taki właśnie silnik o mocy 163 KM i momencie obrotowym sięgającym 360 Nm, sprzężony z 6-biegową, manualną skrzynią jest wyposażony nasz egzemplarz. Można go kupić już za 64 490 zł, czyli taniej niż Fiata Bravo z porównywalnym, 2-litrowym silnikiem Diesla.

/ 22Ciekawa alterantywa dla...

Obraz
© Marek Wieliński

Z tą jednostką Cruze cechuje się elastycznością i dobrą dynamiką. Sprint do setki trwa 8,5 sekundy, prędkość maksymalna to 205 km/h.

/ 22Ciekawa alterantywa dla...

Obraz
© Marek Wieliński

Pozytywny efekt psuje nieprecyzyjnie działająca skrzynia biegów. Układ kierowniczy dla odmiany precyzyjny, zawieszenie dosyć twarde, a mimo to na nierównościach lub w koleinach Cruze potrafi czasem zaskoczyć kierowcę nerwową reakcją.

/ 22Ciekawa alterantywa dla...

Obraz
© Marek Wieliński

Silnik jest jednym z największych atutów tego auta. Turbodiesel o mocy 163 KM i momencie obrotowym, sięgającym 360 Nm, sprzężony z 6-biegową, manualną skrzynią jest dostępny już za 64 490 zł. Swoją dobrą dynamiką przy średnim spalaniu na poziomie 7,2 - 7,4 litra na 100 km zadowoli niemal każdego kierowcę.

/ 22Ciekawa alterantywa dla...

Obraz
© Marek Wieliński

Jeżdżąc dynamicznie musimy liczyć się ze spalaniem ok. 7 l/100km na trasie i 8,5 l/100 km w mieście. Przy spokojnej jeździe możemy obniżyć spalanie nawet o 2 l/100km.

/ 22Ciekawa alterantywa dla...

Obraz
© Marek Wieliński

Jeśli chodzi o wnętrze, sporo tu podobieństw do Opla. Nic dziwnego, obie marki są ze sobą spokrewnione w ramach koncernu General Motors. Jednak to co znajdziemy w Cruzie jest dobrze przemyślanym rozwiązaniem inżynierów Chevroleta.

10 / 22Ciekawa alterantywa dla...

Obraz
© Marek Wieliński

Wnętrze wygląda dobrze, cechuje się intuicyjną obsługą, a także zaskakująco dobrą w stosunku do ceny auta jakością materiałów. Owszem, dominuje twardy plastik, ale na korzyść przemawia jakość montażu. Pod względem estetycznym nie mamy mu nic do zarzucenia.

11 / 22Ciekawa alterantywa dla...

Obraz
© Marek Wieliński

Nie można również narzekać na wyposażenie. Nawet z automatyczną klimatyzacją i czujnikami parkowania, które nie są w standardzie, Cruze nadal kusi ceną.

12 / 22Ciekawa alterantywa dla...

Obraz
© Marek Wieliński

Sporo tu podobieństw do Opla. Nic dziwnego, obie marki są ze sobą spokrewnione w ramach koncernu General Motors.

13 / 22Ciekawa alterantywa dla...

Obraz
© Marek Wieliński

Dominuje twardy plastik, ale na korzyść przemawia jakość montażu.

14 / 22Ciekawa alterantywa dla...

Obraz
© Marek Wieliński

Skąd my to znamy? Z całą pewnością z Opla...

15 / 22Ciekawa alterantywa dla...

Obraz
© Marek Wieliński

Dostępne w tym samochodzie jednostki napędowe to silniki benzynowe 1.6 i 1.8 litra oraz 2.0 Diesel.

16 / 22Ciekawa alterantywa dla...

Obraz
© Marek Wieliński

Jednym będzie się to podobać. Innym nie. Deskę rozdzielczą pokryto tkaniną.

17 / 22Ciekawa alterantywa dla...

Obraz
© Marek Wieliński

Siedzenia są dość twarde i zapewniają dobre trzymanie boczne, ale w długiej trasie mogą stać się przyczyną dyskomfortu.

18 / 22Ciekawa alterantywa dla...

Obraz
© Marek Wieliński

Pasażerowie z przodu i z tyłu nie będą narzekać na brak miejsca, a bagażnik spokojnie pomieści bagaże 4-osobowej rodziny na tygodniowe wakacje.

19 / 22Ciekawa alterantywa dla...

Obraz
© Marek Wieliński

Wnętrze jest przestronne. Zwłaszcza z przodu. Z tyłu już nieco mniej miejsca, ale nadal nie można mówić o ciasnocie.

20 / 22Ciekawa alterantywa dla...

Obraz
© Marek Wieliński

W segmencie kompaktów próżno szukać podobnej wielkości przedziału ładunkowego. 413 litrów jest wartością bezkonkurencyjną, zawstydzającą zdecydowaną większość europejskich i azjatyckich konstrukcji (VW Golf 350 l, Opel Astra 370 l, Toyota Auris 354 l, Fiat Bravo 400 litrów).

21 / 22Ciekawa alterantywa dla...

Obraz
© Marek Wieliński

Po złożeniu tylnej kanapy do dyspozycji mamy 883 litry.

22 / 22Ciekawa alterantywa dla...

Obraz
© Marek Wieliński

Na czele klasy kompaktów od lat stoi Volkswagen Golf, któremu depczą po piętach Ford Focus i Opel Astra. Alternatywą dla nich był do tej pory bardzo udany samochód Fiata, model Bravo. Teraz do wyboru mamy jeszcze jeden samochód za rozsądną cenę. Cruze jest kandydatem godnym uwagi i ciekawą alternatywą dla Fiata.

Chevrolet Cruze Hatchback to interesująca propozycja, zwłaszcza gdy pod uwagę weźmiemy jego cenę i funkcjonalność. Oczywiście, nie jest ideałem. Jego prowadzenie i własności jezdne pozostawiają nieco do życzenia. Za to uniwersalne, przestronne wnętrze sprawdzi się w przypadku 3- lub nawet 4-osobowej rodziny.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę