Chevrolet Camaro 2011

None

Obraz

/ 32Powrót w wielkim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Przywracanie światu legendarnych samochodów nie jest nowością. Ostatnie lata przyniosły nam powroty takich ikon motoryzacji jak Mini czy Fiat 500. W tym roku do salonów powraca amerykański muscle car, Chevrolet Camaro.

/ 32Powrót w wielkim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Po latach stylistycznych „błędów i wypaczeń”, bo tylko tak można określić wygląd trzech z pięciu generacji tej motoryzacyjnej legendy, Camaro powraca w wielkim stylu. Niektóry mówią, że tak piękny jeszcze nie był. Wszystko co najlepsze czerpie z modelu pierwszej generacji.

/ 32Powrót w wielkim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Chevrolet Camaro jest niewątpliwie jedną z ikon motoryzacji. Od 1967 roku stał się bohaterem kilku piosenek, wielokrotnie był gwiazdą filmu.

/ 32Powrót w wielkim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Swoją największą rolę zagrał w filmie „Transformers”. Pojawiał się w samochodowych grach komputerowych, na koszulkach i plakatach.

/ 32Powrót w wielkim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Dziś czaruje stylem i jest uosobieniem wszystkiego o czym może marzyć fan motoryzacji. Muskularna, szeroka i niska karoseria ma linię, która na długo zapada w pamięć i zdecydowanie może się podobać.

/ 32Powrót w wielkim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Charakterystyczny przedni pas w kształcie litery V, ksenonowe reflektory z halogenowymi pierścieniami, z tyłu podwójne lampy. Wygląd nowego, sportowego Chevroleta jest nie do podrobienia.

/ 32Powrót w wielkim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

We wnętrzu również znajdziemy nawiązania do legendarnych poprzedników współczesnego modelu.

/ 32Powrót w wielkim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Dla tych, którym nie wystarczą 432 KM pod maską Camaro jest Corvette z silnikiem o mocy ponad 647 KM.

/ 32Powrót w wielkim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Stylistyka nadwozia jest bez wątpienia najsilniejszym atutem Camaro. Jeżeli za wszelką cenę pragniesz anonimowości – to nie samochód dla Ciebie.

10 / 32Powrót w wielkim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Pierwsze jazdy odbyły się na drogach Szwajcarii, gdzie nie brakuje najlepszych i najdroższych samochodów. Pomimo to w każdym mieście i miasteczku każdy przejazd obserwowały dziesiątki oczu.

11 / 32Powrót w wielkim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Odwracające się głowy przechodniów są najlepszym dowodem na to, że pracę stylistów można uznać za udaną.

12 / 32Powrót w wielkim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Szwajcaria to także ojczyzna Louisa Chevroleta, który wyemigrował do Stanów Zjednoczonych, gdzie w 1911 roku, wraz z Williamem Durantem założył firmę, która z czasem stała się jednym z największych koncernów samochodowych świata.

13 / 32Powrót w wielkim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Rzut oka na tabelę danych technicznych nie pozostawia wątpliwości, że miłośnicy sportowych samochodów nie będą rozczarowani Camaro.

14 / 32Powrót w wielkim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Pod maską potężny, benzynowy, wolnossący silnik V8 o pojemności 6.2 litra i mocy 432 KM, rozwijanej przy 5900 obr./min. Do tego potężny moment obrotowy 569 Nm, dostępny przy 4 600 obr./min.

15 / 32Powrót w wielkim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Silnik ma znakomite brzmienie i chętnie wkręca się na obroty, wydając z siebie ryk, który nie pozostawia złudzeń, że ten Chevrolet musi być autem o sporych możliwościach.

16 / 32Powrót w wielkim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Wyposażony w precyzyjnie działającą, manualną skrzynię o krótkim skoku dźwigni, przyspiesza do setki w 5,2 sekundy w przypadku coupe i 5,4 sekundy w przypadku kabrioletu.

17 / 32Powrót w wielkim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Automatyczna, 6-stopniowa skrzynia biegów z łopatkami przy kierownicy współpracuje ze słabszą wersją tego samego silnika. Jednostka sprzężona z automatem rozwija moc 405 KM i wytwarza maksymalny moment obrotowy 556 Nm przy 4 300 obr./min.

18 / 32Powrót w wielkim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Coupe z automatyczną skrzynią biegów osiąga prędkość 100 km/h w 5,4 sekundy. W przypadku kabrioletu sprint do setki trwa dłużej o 0,2 s. Maksymalną prędkość Camaro ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

19 / 32Powrót w wielkim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Duży silnik musi sporo wypić. Sam producent przyznaje, że w mieście będzie to około 20,9 l/100 km, na trasie 10,2 l/100 km, a średnio 14,1 l/100 km. Co ciekawe, o wiele oszczędniejsza jest wersja z automatyczną skrzynią biegów. W mieście pozwala zaoszczędzić do 2 l/100 km. W rzeczywistych warunkach wersja z manualną skrzynią potrzebowała średnio 16,7 l/100 km na górzystej trasie, pokonywanej z prędkościami od 20 do 120 km/h.

20 / 32Powrót w wielkim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Rajdy o kropelce z pewnością nie będą domeną tego samochodu. Trudno uwierzyć, że w erze downsizingu mógł jeszcze powstać muscle car z tak wielkim silnikiem. Poczyniono jednak krok w stronę ekonomii.

21 / 32Powrót w wielkim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Słabszą wersję najnowszego Chevroleta Camaro wyposażono w system aktywnego zarządzania paliwem, który automatycznie zamyka cztery z ośmiu cylindrów podczas mniej dynamicznej jazdy. Efekt? O 7,5 proc. niższe zużycie paliwa. Camaro z manualną skrzynią i „zwykłym” silnikiem zużywa średnio 14,1 l/100 km. Wersja z automatyczną przekładnią i słabszym silnikiem - 13,1 litra.

22 / 32Powrót w wielkim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Chevroleta Camaro wyposażono w bardzo nowoczesne i praktyczne rozwiązanie: cyfrowy wyświetlacz Head-Up Display, pokazujący na przedniej szybie prędkość samochodu oraz kilka innych, najważniejszych dla kierującego informacji, jak np. zasięg na znajdującym się w baku paliwie.

23 / 32Powrót w wielkim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Mocno wyprofilowane fotele, ciekawy kształt deski rozdzielczej i sportowe zegary robią dobre wrażenie. Nieco gorsze – jakość materiałów, użytych do wykończenia deski rozdzielczej, a w szczególności obwódki prędkościomierza z taniego, srebrnego plastiku.

24 / 32Powrót w wielkim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Taka oszczędność w tak wysoko aspirującym aucie to już spora przesada.

25 / 32Powrót w wielkim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

We wnętrzu również znajdziemy nawiązania do legendarnych poprzedników współczesnego modelu. Uwagę zwracają cztery prostokątne, sportowe zegary z informacjami o temperaturze i ciśnieniu oleju, a nawet napięciu akumulatora i temperaturze oleju przekładniowego.

26 / 32Powrót w wielkim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Te umieszczone w centralnej konsoli przyrządy są nawiązaniem do modelu Camaro z 1969 roku.

27 / 32Powrót w wielkim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Miejsca dla kierowcy i pasażera jest pod dostatkiem.

28 / 32Powrót w wielkim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Rozbudowana regulacja foteli pozwoli z łatwością dopasować się do kierownicy.

29 / 32Powrót w wielkim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Deska rozdzielcza wygląda przyzwoicie, ale nic ponadto. Trudno wpaść w zachwyt, oglądając takie rozwiązania i kształty.

30 / 32Powrót w wielkim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Z tyłu podróżować mogą raczej tylko dzieci. Dorosłym zabraknie miejsca na nogi. Bagażnik ma pojemność 384 litrów.

31 / 32Powrót w wielkim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

W kabriolecie jest to odpowiednio 328 litrów z rozłożonym i 287 litrów ze złożonym dachem.

32 / 32Powrót w wielkim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Powracający po 10 latach Chevrolet Camaro ma szansę stać się nową ikoną stylu, a za kilka lat – gwiazdą sprzedaży na rynku wtórnym. Ceny wersji z nadwoziem coupe zaczynają się od 199 990 zł, a kabrioletu od 224 990 zł. Dostępna jest również Specjalna Edycja Transformers oraz pakiet 45th Centennial Edition, przygotowany z okazji 100-lecia Chevroleta. W przypadku tego samochodu można mówić o dobrym stosunku mocy do ceny. Kupując go, płacimy nie tylko za 432 KM, ale również żywą od 1967 roku legendę.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę