Chcesz wykorzystać możliwości Bugatti Chirona? Dopłać

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Wydając ok. 2,5 miliona dolarów na samochód, możemy oczekiwać, że kupujemy go w najlepszej wersji i ewentualne dopłaty będą dotyczyć raczej kosmetycznych wyborów w stylu koloru skóry tapicerki czy inkrustowania detali kamieniami szlachetnymi. W przypadku Bugatti nie jest to jednak tak oczywiste.

Właściciele najnowszego modelu Chiron, chcąc wykorzystać pełen potencjał 1500-konnego silnika, muszą wypełnić jeszcze parę czeków, by ich monstrum pozwalało im np. na dotarcie wskazówką do końca prędkościomierza. Oficjalnie każdy egzemplarz tego modelu ma elektroniczny ogranicznik prędkości do 420 km/h. To jednak o niemal 10 km/h mniej niż osiągał Veyron SuperSport. A przy tym Chiron ma 300 KM więcej mocy. Jaki potencjał zatem kryje pod maską?

Według inżynierów firmy, model Chiron jest w stanie bez problemu osiągnąć prędkość 460 km/h (licznik kończy się okrągłym 500 km/h). Czemu zatem producent zdecydował o ograniczeniu i wymaga dodatkowych opłat? Najprawdopodobniej jest to podyktowane prostymi prawami fizyki (oraz możliwością dodatkowego zarobienia). Przy tego rzędu prędkościach maszyna musi zmagać się z gigantycznym oporem powietrza, a jej silnik pracować na granicy swych możliwości. Miejsc na kuli ziemskiej, gdzie można do takiej prędkości rozpędzić to auto, jest dosłownie kilka. Chcąc zatem rozwinąć skrzydła w swoim chironie, trzeba go najpierw zabrać do fabryki Bugatti, gdzie zostanie poddany stosownym zabiegom za odpowiednią opłatą. Producent będzie jednocześnie miał pełną wiedzę kto, w jakim miejscu i celu oraz w jaki sposób użytkuje jego motoryzacyjne arcydzieło.

Borys Czyżewski

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła