Buell wznowi produkcję 1 listopada. Na start Hammerhead 1190

Buell to amerykańska marka, która nie robi cuiserów czy klasycznych turystyków, a motocykle, które konkurują z europejskimi i japońskimi konstrukcjami. A raczej konkurowały, bo przez pewien czas Buell był w niejakim uśpieniu. Teraz firma wraca i niedługo startuje z produkcją sportowego modelu Hammerhead 1190.

Buell Hammerhead 1190Buell Hammerhead 1190
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Buell
Szymon Jasina

Losy Buella nie były łatwe. Wydawało się, że pod skrzydłami Harleya-Davidsona marka ta ma przed sobą świetlaną przyszłość, ale producent z Milwaukee postanowił w pewnym momencie, że jednak porzuca ten projekt i skupia się na sobie. W efekcie przez ostatnie lata Buell był w pewnym letargu. Niby istniał, niby nawet oferował pojedyncze motocykle w wersji wyczynowej, ale w praktyce był tak bliski odejścia na tamten świat, jak to tylko możliwe.

Na szczęście przyszedł Bill Melvin i wiele wskazuje, że niczym najlepszy lekarz uratował umierającego Buella. Plany amerykańskiej marki zakładają sporo nowych modeli (w 2024 r. w ofercie ma być aż 10 modeli). Oczywiście na start wykorzystano istniejącą technologię i na bazie motocykla Erik Buell Racing 1190RS powstał drogowy sportowiec o nazwie Hammerhead 1190.

Jest to pierwszy model powracającego Buella. Teraz Bill Melvin poinformował, że produkcja tego amerykańskiego superbike'a rozpocznie się 1 listopada 2021 r. Tego samego dnia zostanie uruchomiony nowy internetowy system składania rezerwacji na ten motocykl Buella.

Buell Hammerhead 1190 napędzany jest dwucylindrowym, widlastym silnikiem o pojemności 1190 cm3. Jego maksymalna moc to 188 KM przy 10 600 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 137,8 Nm przy 8200 obr./min. Amerykańska firma zapewnia, że motocykl ten sprawdzi się zarówno na torze, jak i na drogach publicznych. Pomóc w tym ma konstrukcja ramy i niski środek ciężkości – lepszy niż u konkurencji. Hammerhead 1190 jest dość lekki i waży 190 kg.

Sportowy motocykl to dopiero początek Buella. W planach są motocykle offroadowe, turystyczne a nawet cruiser. Choć początkowo będą się one opierać o ten sam silnik, to firma zapowiada, że już pracuje nad nowymi jednostkami napędowymi.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła