Trwa ładowanie...

Brzydkie kaczątko - Subaru Impreza WRX STi

Brzydkie kaczątko - Subaru Impreza WRX STi
d6y8xdh
d6y8xdh

Subaru postanowiło nie tracić dystansu do Mitsubishi oraz niedawno zaprezentowanego Lancera Evolution i zaprezentowało Imprezę WRX STi w rajdowym wydaniu. Które auto wybiorą kierowcy? Za którym staną kibice? Odpowiedź na to pytanie jest trudna, jak nigdy wcześniej, ponieważ Lancer staje się coraz ładniejszy i szybszy, zaś Subaru zadaniem wielu straciło na urodzie...

Krytyka dotyczy przede wszystkim kształtu tylnej części nadwozia. Rajdowa Impreza w trójbryłowej karoserii została zastąpiona hatchbackiem przypominającym nieco Lanosa oraz BMW serii 1. Wyczynowy samochód musi się wykazać przede wszystkim dobrymi właściwościami jezdnymi, a o to można być już teraz pewnym.

d6y8xdh

Tradycyjnie Impreza otrzymała symetryczny napęd na cztery koła oraz silnik typu bokser. Oba rozwiązania gwarantują doskonały rozkład masy, a także niskie położenie środka ciężkości. W połączeniu z aktywnym mechanizmem różnicowym, zwiększonym rozstawem kół i osi powinno zaowocować to urywaniem ułamków sekund na każdym kilometrze odcinka specjalnego.

Japończycy deklarują, że dwulitrowy, turbodoładowany silnik będzie dysponował 308 KM przy 6400 obr./min oraz 422 Nm przy 4000 obr./min. W zależności od przełożeń skrzyni biegów powinno to pozwolić na rozpędzanie się do 100 km/h w mniej niż 5 sekund.

Karoseria N-Grupowej rajdówki nie będzie wiele różniła się od seryjnego samochodu. Więcej zmian znajdziemy w kabinie. Straszy tam goła blacha oraz nieosłonięte przewody. Pozbycie się tapicerki miało oczywiście na celu obniżenie masy pojazdu. Konstruktorzy wspawali do wnętrza solidną klatkę bezpieczeństwa, dołożyli kubełkowe fotele oraz wielopunktowe pasy. Nie zabrakło też systemu gaśniczego i elektronicznych pomocników dla pilota.

Kolejne zmiany zaszły w podwoziu. Zawieszenie zastąpiono amortyzatorami z szeroką możliwością regulacji siły tłumienia i prześwitu. Strojeniu może podlegać również rozkład siły hamowania, o ile klient zamówi sportowy korektor. Kierowcy z dużym budżetem z pewnością rozważą zakup powiększonych hamulców. AP Racing przygotowało zestaw składający się z pływających tarcz oraz 4-tłoczkowych zacisków. Zalety rozwiązania będzie można w szczególności docenić w trakcie asfaltowych rajdów.

d6y8xdh

Na tym nie kończy się lista dodatków. Klient może zamówić wzmocnione półosie, zmodyfikowany mechanizm zmiany biegów oraz utwardzone elementy gumowe w podwoziu i mocowaniu silnika.

Czy wystarczy to, by stawić czoła nowemu Lancerowi? Już wkrótce się przekonamy. Pozostaje liczyć, że oba samochody pojawią się w przyszłym sezonie w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.

Łukasz Szewczyk

d6y8xdh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d6y8xdh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj