BMW Concept F 450 GS zapowiada uzupełnienie gamy o model na A2
BMW to GS - mimo że niemiecka marka ma rozbudowaną gamę motocykli, to takie stwierdzenie nie jest dalekie od prawdy. Legendarne turystyki odpowiadają za znaczną część sprzedaży tego producenta i nic dziwnego, że niedługo pojawi się kolejny model w rodzinie.
Na targach EICMA w Mediolanie zaprezentowano model F 450 GS, który na razie jest konceptem, ale już na pierwszy rzut oka widać, że bliskim wersji produkcyjnej. Motocykl pokazany w tradycyjnym biało-niebiesko-czerwonym malowaniu od razu daje się rozpoznać jako BMW, a jego stylistyka ma podkreślać offroadowe możliwości nowej maszyny.
Specjalnie na potrzeby modelu BMW F 450 GS opracowano nowy, dwucylindrowy, rzędowy silnik, który generuje 48 KM, czyli wartość, dzięki której można będzie jeździć tym motocyklem z prawem jazdy kategorii A2. Zatem BMW wchodzi tu w nowy segment i ma zamiar w ten sposób już od młodszych lat wychowywać sobie nowe pokolenie GS-owych fanów podróży, którzy zapewne w przyszłości będą chcieli przesiąść się na większe maszyny.
Oczywiście BMW F 450 GS będzie też rozwiązaniem dla tych, którzy może nie jadą na drugi koniec świata, ale szukają motocykla, który w mniejszych podróżach sprawdzi się też poza asfaltem. Niemiecka marka mocno podkreśla, że nie tracąc możliwości na asfalcie mocno skupiono się na możliwościach offroadowych. Motocykl ma regulowane przednie i tylne zawieszenie. Cała konstrukcja ma też być lekka, zbliżając się do minimalnych dla klasy A2 175 kg.
Jak przystało na BMW, również mniejszy model ma sporo elektroniki. Będzie więc cornering ABS biorący pod uwagę pochylenie motocykla, konfigurowalne tryby jazdy czy komputer z ekranem o przekątnej 6,5 cala, z którym można połączyć telefon.
Johann Simon, dyrektor projektu, zapowiedział, że model produkcyjny będzie możliwie bliski konceptowi, który zobaczyliśmy w Mediolanie. Nieco niżej zostanie umieszczone siedzisko, aby wsiadanie i jazda motocyklem były łatwiejsze. F 450 GS będzie dostępne w dwóch wersjach - model koncepcyjny to odmiana bardziej offroadowa i taka będzie mieć szprychowe koła o średnicy 19 cali z przodu i 17 z tyłu. Natomiast wersja bardziej szosowa dostanie aluminiowe felgi o takim samym rozmiarze z przodu i z tyłu.