Daewoo Lanos
Osobom poszukującym samochodu rodzimej produkcji zdolnego wytrzymać studencką eksploatację, warto polecić Daewoo Lanosa. Ten doskonale znany "Koreańczyk" wytwarzany na warszawskim Żeraniu zawładnął umysłami ogromnej rzeszy kierowców, dzięki temu dziś z łatwością znajdziemy godną uwagi sztukę w dobrym stanie. Co ciekawe, bezwypadkowe Lanosy nie miewają rdzawych bolączek, również estetycznie narysowany, lecz tandetny przedział pasażerski dzielnie znosi trudy użytkowania.
W Polsce produkcja trwała od 1997 do 2008 roku, przez ten czas najwięcej nabywców znalazł czterodrzwiowy sedan (ulubieniec zapalonych działkowców) i pięciodrzwiowy hatchback. Prawdziwym rodzynkiem na rynku wtórnym jest trzydrzwiowy hatchback, uchodzący za najbardziej "sportową" wersję. W palecie silnikowej Lanosa widniały tylko benzynowe pozycje. Bazowe 1,4 i 1,5 o mocach 75-100 KM lepiej pozostawić w spokoju, znacznie trafniejszym wyborem będzie 106-konny 1,6.