Audi powalczy o kolejne zwycięstwo w Le Mans

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Za dwa tygodnie Audi R18 e-tron quattro będzie walczyć o czwarte z rzędu zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

Zawody oznaczają nie tylko zmagania kierowców, ale także walkę różnych koncepcji technicznych: silnik wysokoprężny przeciwko jednostce benzynowej, koncepcja odzyskiwania energii kinetycznej przeciwko odzyskiwaniu energii termicznej czy elektromechaniczne magazynowanie energii kontra magazynowaniu elektrostatycznemu i elektrochemicznemu. Ożywają przy tym wspomnienia sprzed dwóch lat – miała wtedy miejsce zmiana regulaminu, która swym zasięgiem objęła moc silnika, pojemność zbiornika paliwa i czas trwania pit-stopów.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
- Decyzje komisji ds. wyścigów długodystansowych były dla nas totalnym zaskoczeniem. Wymogi postawione silnikom TDI były bardzo restrykcyjne. Doprowadziło to do odwrócenia dobrze znanych założeń – nagle zasięg naszych pojazdów wyścigowych z napędem TDI okazał się być mniejszy niż zasięg aut przeciwników z silnikami benzynowymi – powiedział kierownik ds. LMP w Audi Sport, Chris Reinke. W efekcie Audi musiało zjeżdżać na tankowanie dwa razy wcześniej.

Dodatkowej niepewności dostarczyły deszcz, a w jego konsekwencji wypadki i 11-krotne pojawienie się na torze samochodu bezpieczeństwa. Trzem kierowcom Audi udało się jednak zachować zimną krew, dojeżdżając do mety z jednym okrążeniem przewagi nad drugą załogą.

W nocy pojazdy Audi korzystały z diodowych reflektorów Matrix LED. Ich sterownik, zależnie od sytuacji drogowej, włącza lub wyłącza pojedyncze diody lub je ściemnia, tak by nie oślepiać innych uczestników ruchu. Dwa tygodnie później koncern z Ingolstadt ogłosił, że pierwszym seryjnie produkowanym modelem wyposażonym w to rozwiązanie będzie Audi A8.

Źródło: Audi

ll/moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025