Nowe Audi A6 allroad mierzy 4,94 m długości, 1,90 m szerokości i 1,47 m wysokości. Jest też lżejsze od poprzednika o około 70 kilogramów. Cechy charakterystyczne to masywna osłona chłodnicy z chromowanymi elementami, nowe zderzaki, wydatne nadkola, osłony nadwozia oraz wzmocnione relingi dachowe. Nie zapomniano również o pokaźnych, 18-calowych obręczach aluminiowych z oponami 235/55, które opcjonalnie można powiększyć o jeden, a nawet dwa cale.
Standardem jest adaptacyjne zawieszenie, które obniża się podczas szybkiej jazdy o 15 mm. Jest również możliwość podniesienia go o 35 mm, na przykład podczas pokonywania wyższych krawężników.
W Europie A6 allroad będzie oferowane z czterema silnikami do wyboru. Jednostka 3.0 V6 TFSI rozwija 310 KM i 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy i maksymalnie do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 8,9 l/100 km. Silnik wysokoprężny o pojemności 3 litrów występuje w trzech wariantach mocy: 204, 245 i 313 KM. Najmocniejsza odmiana współpracuje z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i przyspiesza tę „off-roadową” limuzynę do 100 km/h w 5,6 sekundy. Wszystkie pozostałe silniki są połączone z 7-biegowymi, dwusprzęgłowymi przekładniami automatycznymi.
Audi A6 allroad wejdzie do sprzedaży wiosną tego roku. Ceny będą rozpoczynały się od 54 600 euro.