Audi A4 2.0 TFSI - Służbowy garnitur
A4 to jeden z najbardziej rozpoznawalnych modeli niemieckiego producenta. Teraz na rynku pojawiła się jego najnowsza generacja, oznaczona jako B9. Sedan w wersji 2.0 TFSi ultra trafił w nasze ręce i trzeba przyznać, że ma czym zaimponować.
Audi A4 2.0 TFSI Ultra
A4 to jeden z najbardziej rozpoznawalnych modeli niemieckiego producenta.
Teraz na rynku pojawiła się jego najnowsza generacja, oznaczona jako B9. W nasze ręce trafił sedan w wersji 2.0 TFSi Ultra i trzeba przyznać, że ma czym zaimponować.
Audi A4 2.0 TFSI Ultra
Audi od lat właśnie tym niewielkim modelem konkuruje ze swoimi głównymi rywalami BMW serii 3 i Mercedesem klasy C.
Zwykle plasuje się pomiędzy nimi, dając nieco mniej sportowych doznań od aut z Monachium i nieco mniej komfortu od tych ze Stuttgartu. Ale to nie znaczy, że nowe A4 w całości daje mniej. To całkiem przemyślany i starannie skrojony samochód.
Audi A4 2.0 TFSI Ultra
*Audi A4 w Polsce jest samochodem z górnej półki. *
Postrzegany jest wręcz jako prestiżowa limuzyna, trochę kalibru mini, ale to wcale nie umniejsza jego rynkowej pozycji. W Europie A4, bazujące na platformie MLB (wspólnej z Bentleyem Bentayga), to doskonale sprzedające się auto flotowe dla średniego szczebla managementu. I przede wszystkim dla tego typu użytkownika jest zbudowany.
Audi A4 2.0 TFSI Ultra
Mając pewne stanowiska w pracy, nie wypada już pojawiać się w firmie w spodniach z "sieciówki" i marynarce ze studniówki.
Tu należy juz zainwestować w porządną koszulę, buty i dopasowany garnitur. Doskonale w ten zestaw wpisuje się A4, które podobnie jak modna marynarka, wymaga nienagannej figury.
Audi A4 2.0 TFSI Ultra
Z zewnątrz A4 jest niemal kalką pozostałych modeli producenta z Ingolstadt.
To trend utrzymywany przez niego od lat. Jednych cieszy taka unifikacja, inni narzekają zaś na trudność z odróżnieniem na pierwszy rzut oka przodu A3 od A8.
Audi A4 2.0 TFSI Ultra
*Linia nadwozia jest klasyczna i stonowana. *
Docenią to z pewnością ci, którym nie zależy na zbyt krzykliwym wyróżnianiu się z otoczenia. Ale nie ma też co liczyć na to, że A4, zwłaszcza ze stylizacyjnym pakietem S-Line, należy do dyskretnych limuzyn.
Audi A4 2.0 TFSI Ultra
*Chromowane dodatki podkreślają bryłę karoserii. *
W pakiecie S-line Selection, kosztującym niecałe 9 tys. zł, właściciel otrzymuje m.in. 18-calowe obręcze kół, zderzaki o sportowej stylistyce, matowy grill z chromowanymi wstawkami, chromowane końcówki wydechów oraz listwy progowe z logotypami.
Audi A4 2.0 TFSI Ultra
Matrycowe światła LED to wyposażenie opcjonalne.
Reflektory dynamicznie dostosowują swój tryb pracy do otoczenia, unikając np. oślepiania nadjeżdżających z przeciwka. Wymagają mniejszych dostaw energii, automatycznie doświetlają zakręty i mają jaśniejszą wiązkę światła od lamp tradycyjnych.
Audi A4 2.0 TFSI Ultra
Wnętrze to dla odmiany wizytówka stylu i marzenie wielbiciela uporządkowanej przestrzeni biurkowej.
Wszystko jest pod ręką, jest najwyższej jakości i daje poczucie znajdowania się w aucie wyższej klasy. Zwłaszcza kierowca i pasażer prawego fotela mają możliwość komfortowej podróży w precyzyjnie rozplanowanej przestrzeni i otoczeniu materiałów najwyższej klasy. Jedyne zastrzeżenia można mieć do gigantycznego wyświetlacza ulokowanego za kierownicą.
Audi A4 2.0 TFSI Ultra
LED-owy wyświetlacz za kierownicą zastąpił analogowe wskaźniki.
W teorii powinien on mniej odwracać uwagę kierowcy i nie zmuszać go np. do odwracania wzroku w kierunku ekranu nawigacji. W praktyce okazuje się, że przeciąga on wzrok, a kierowca często kontroluje jego wskazania, zamiast skupiać się na drodze. Być może jest to jednak efekt przejściowy, który zniknie po przyzwyczajeniu się do tego typu zestawu wskaźników. Producent przewidział także możliwość wygaszenia ekranu i korzystania ze wskaźników umieszczonych na środku deski rozdzielczej.
Audi A4 2.0 TFSI Ultra
Automatyczna skrzynia S-tronic ma siedem przełożeń.
To także element wyposażenia dodatkowego modelu. Kierowca może również przełączyć się w tryb manualny i korzystać z lewarka lub łopatek za kierownicą.
Audi A4 2.0 TFSI Ultra
*Mniej prestiżowo i komfortowo jest w drugim rzędzie siedzeń. *
Materiały i wykończenie nie budzą zastrzeżeń i za to Audi należą się brawa, ale siadając tam, odczuwa się wyraźnie, że jest to kompaktowy samochód. B9 jest nieco większy od swego poprzednika, jednak nadal to miejskie auto, które nie rozpieszcza siedzących z tyłu. Zwłaszcza po maksymalnym odsunięciu foteli odczuwa się ciasnotę. A4 to zdecydowanie limuzyna dla kierowcy i pasażera, a nie VIP-ów zajmujących miejsce na tylnej kanapie.
Audi A4 2.0 TFSI Ultra
Bagażnik A4 ma pojemność 341 l.
Nie jest to zatem żaden rekordzista i ciężko przypisać mu rolę rodzinnego auta, pozwalającego na długie wyprawy z kompletem pasażerów i bagaży. Tu zmieszczą się podręczne walizki dwójki podróżnych.
Audi A4 2.0 TFSI Ultra
*Najbardziej "denerwującą", choć wymagająca zapewne przyzwyczajenia rzeczą, jest ulokowanie prawego, wstecznego lusterka. *
Jest tak zamocowane, że dolna krawędź drzwi pod boczną szybą zasłania pokaźny fragment zwierciadła. Audi ma już na koncie eksperymenty z tym elementem (w pierwszej generacji A4 boczne lusterka miały różne rozmiary), ale ten jest nieco niezrozumiały.