Aprilia RSV4 XTrenta to torowy motocykl na drogi. Chętni muszą się pospieszyć
230 KM mocy, wyjątkowa aerodynamika i zaledwie 100 egzemplarzy zaplanowanych do produkcji – tak w skrócie można opisać model RSV4 XTrenta stworzony na 30-lecie pierwszego tytułu mistrzowskiego Aprilii. Drugiej takiej maszyny nie znajdziecie.
Po wielkim sukcesie pokazanego w 2019 roku RSV4 X oraz Tuono X, Aprilia prezentuje kolejną wyjątkową maszynę w postaci RSV4 Trenta. To model łączący torowe osiągi z homologacją drogową.
Maszyna wyróżnia się szeregiem wyjątkowych rozwiązań. Dość powiedzieć, że jest to pierwszy motocykl na świecie wyposażony w tylne i dolne skrzydła poprawiające stabilność. Wykonane, jak zresztą wszystkie owiewki, z włókna węglowego. Zastosowane tu rozwiązania owocują 25-procentową poprawą docisku przy jednoczesnym zmniejszeniu oporu aerodynamicznego o 4 proc.
To – w połączeniu z 230-konnym silnikiem – owocuje świetnymi osiągami. Aprilia osiągnęła taką moc, zwiększając stopień sprężania i stosując tytanowo-węglowy wydech stworzony przez SC-Project. Wspomnieć trzeba też o sportowym filtrze powietrza Sprint Filter.
Pracą napędu zarządza na nowo skalibrowana jednostka Magneti Marelli, a wszelkie informacje są przekazywane kierowcy za pośrednictwem wyścigowego panelu JetPrime. Na pokładzie znajdziemy również zawieszenie Öhlins zmodyfikowane przez firmę Andreani i inżynierów MotoGP, hamulce Brembo z zaciskami GP4-MS i magnezowe, kute felgi Marchesini M7R Genesi z oponami Pirelli Diablo SBK.
Niestety, nie będzie to maszyna dla każdego. Aprilia zamierza stworzyć zaledwie 100 egzemplarzy. Ich sprzedaż ruszy 6 września 2022 roku za pośrednictwem strony factoryworks.aprilia.com. Ceny wystartują z poziomu 50 tys. euro + VAT.