Aprilia Tuono V4 X, czyli limitowany torowy hypernaked
Aprilia przyzwyczaja nas już do tego, że jej sportowe motocykle mają też wersje Tuono, czyli naked. Trend ten dotyczy nie tylko seryjnych maszyn, ale też edycji specjalnych. Po torowym RSV4 X przyszedł czas na gołego odpowiednika - Aprilię Tuono V4 X.
W marcu 2019 r. Aprilia przygotowała torową wersję swojego sportowego RSV4 1100. Motocykl nazwany RSV4 X powstał w zaledwie 10 egzemplarzach i wszystkie z nich od razu znalazły klientów. Teraz do sprzedaży trafi podobna wersja modelu Tuono V4 1100. Jak reklamuje ją Aprilia – będzie to najmocniejszy i najlżejszy hypernaked na świecie.
Robiąc torowe motocykle, nie trzeba przejmować się przepisami ani wieloma elementami wyposażenia (jak np. światłami). Do tego takie maszyny często wykorzystują najdroższe materiały i części zapewniająca jeszcze lepsze osiągi. To natomiast winduje też cenę, ale efekty zawsze robią wrażenie. W przypadku Aprilii Tuono V4 X zastosowano sporo włókna węglowego, co pomogło zmniejszyć masę tej maszyny do zaledwie 166 kg. Ale przy tym zadbano też o aerodynamikę, stosując nowe skrzydła z przodu.
Równie imponująca jest moc. W przypadku seryjnej Aprilli Tuono V4 1100 jest ona dużo słabsza od tej z RSV4 1100. Naked oferuje 175 KM, natomiast supersport w najmocniejszej odmianie Factory aż 217 KM. W przypadku Tuono V4 X już się nie ograniczano. Po dodatkowym tuningu jednostka napędowa tego torowego nakeda generuje zawrotne 221 KM. Efekt tych zmian robi wrażenie. Lorenzo Savadori, kierowca włoskiej marki, pokonał nowym modelem tor Imola w czasie 1:50.
Malowanie Aprilii Tuono V4 X nawiązuje do RSV 1000 R Factory z 2006 r. Sam motocykl natomiast został stworzony i jest składany przez ekipę Aprilia Racing. Cena to 34 900 euro, a zamówienia można składać tylko przez stronę internetową producenta. Jeśli będziesz jednym ze szczęśliwców, który kupi tę wyjątkową maszynę, to będziesz mógł ją odebrać w siedzibie firmy w Noale we Włoszech.