Test: Yamaha XSR 125 vs Fiat 500e – wyścig z niespodzianką

Wszyscy wiemy, że podróżowanie w godzinach szczytu po mieście jest nie tylko ogromną męczarnią, ale także zabiera nam masę czasu z naszego życia. A co gdybym zaproponował wam dwa rozwiązania? Dwa zupełnie skrajne rozwiązania, ale oba mają pewnego asa w rękawie.

Mateusz Żuchowicz

Pierwszym jest Yamaha XSR 125. Ten motocykl, choć wygląda groźnie, ma silnik o pojemności zaledwie 125 cmm. Jak dobrze wiecie od dłuższego czasu kierowcy posiadający prawo jazdy kat.B mogą legalnie prowadzić tego typu motocykle, pod warunkiem, że mają to prawo jazdy od co najmniej 3 lat. Yamaha XSR 125 jest przeznaczona dla miłośników klasycznego wyglądu. Klasycznego, ale nie starego! Przedni, choć okrągły reflektor jest oczywiście w pełni LED-owy, tylna lampa też jest w stylu retro, ale też jest oczywiście LED-owa. Zapomnijcie o analogowych zegarach, bo tutaj jest elektroniczny wyświetlacz. Dla mnie ten motocykl wygląda doskonale, a do tego mało kto uważa, że jest to 125 cm. Chociażby dzięki szerokiej, bardzo mięsistej tylnej oponie.

Yamaha XSR 125
Yamaha XSR 125 © WP

Druga opcja to Fiat 500e. Elektryczny miejski samochód, który na rynek wszedł w 2020 roku. My do testów otrzymaliśmy jednak wyjątkową wersję. Jest to bowiem specjalna odmiana RED, która powstała z przekonania, że każdy z nas może odegrać swoją rolę w walce z pandemią i że każdy z nas może przewodzić zmianom. Przykładem mogą być, chociażby fotele. Fotel kierowcy w testowanym egzemplarzu jest koloru czerwonego i ma on być przesłaniem "bądź "gotowy, aby zasiąść w fotelu zmian". Oczywiście, jeśli to przesłanie was nie przekonuje, to możecie mieć wszystkie fotele czarne, bądź czerwone. To jednak nie wszystko. Samochód jest wyposażony w filtr kabinowy z substancją biobójczą o wysokiej skuteczności usuwania wirusów i bakterii na poziomie prawie 100%, która może powstrzymać ich rozprzestrzenianie się w kabinie pasażerskiej. Oczywiście to nie wszystko, ale nie będę wam tego tutaj zdradzał.

Fiat 500e
Fiat 500e © WP | Mateusz Żuchowicz

Zapewne zastanawiacie się jednak jak porównać te dwie maszyny. Postanowiliśmy z Mateuszem Raczyńskim zrobić wyścig po ulicach Krakowa w godzinach szczytu, aby sprawdzić, który z tych środków transportu jest lepszy. Zasady są bardzo proste. Mamy przejechać z punktu A do B i z B do A. Kto pierwszy przyjedzie z powrotem na stację, ten wygrywa. Jednak, aby nie było kantowania, w punkcie B czeka na nas coś, co musimy tutaj przywieźć, a na każdym checkpoincie musimy zrobić zdjęcie. Ciekawi, kto wygrał? Zapraszam na test wideo!

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę