Niczym biały kruk - Edo Competition Ferrari 599 GTB

Obraz
Obraz

O spotkanie z Ferrari wcale nie jest łatwo. Wypatrzenie białego bolidu z włoskiej stajni jest jeszcze trudniejszym zadaniem. Poszukiwanie śnieżnobiałego Ferrari po tuningu to już prawdziwe wyzwanie. Udało się nam ustalić, gdzie szukać białego kruka świata motoryzacji...

Znaleźliśmy go w garażu firmy Edo Competition. Niemiecki tuner wyspecjalizował się w poprawianiu ekskluzywnych aut. Biorąc na warsztat kilkusetkonne Ferrari 599 GTB Fiorano stanął przed trudnym wyzwaniem. Seryjny, 12-cylindrowy silnik o pojemności 6 litrów kocha wysokie obroty i generuje piekielną moc. Przy 7600 obr./min na koła trafiało 620 KM. Jednak fachowcy z Edo postanowili wykrzesać jeszcze więcej.

Obraz

Przygotowano dwa pakiety zwiększające moc. Bazowy obejmuje przeprogramowanie komputera sterującego pracą silnika, przebudowanie układu dolotowego oraz montaż wyścigowego wydechu ze sportowymi katalizatorami. Po dostrojeniu na hamowni udało się uzyskać 650 KM.

Jednak nawet taka moc dla niektórych okazuje się niewystarczająca. Koneserzy ostrej jazdy mogą sięgnąć po drugi stopień modyfikacji, polegający na wszczepieniu pod maskę silnika z Ferrari FXX. 6,3 litra pojemności zapewnia niebagatelne 750 KM, a kilka dodatkowych rumaków można uzyskać zamawiając zoptymalizowany układ wydechowy.

Obraz

Aby móc bezpiecznie wykorzystać potencjał silnika warto zamówić także poprawki w układzie jezdnym. Edo we współpracy z firmą KW opracowało obniżone zawieszenie z regulowaną siłą tłumienia.

Układ hamulcowy nie wymagał zmian, ponieważ Ferrari proponuje w tym modelu ceramiczne tarcze. Błyskawiczne wytracanie prędkości, odporność na przegrzanie oraz wyjątkowa odporność na zużywanie się to ich główne zalety.

Obraz

Zwiększony potencjał białego Ferrari zdradzają efektowne koła. 20-calowe, trzyczęściowe obręcze otrzymały ogumienie Pirelli o szerokości 245 mm z przodu oraz 305 mm z tyłu.

Piekielnie szybki, efektowny, a zarazem elegancki... Pozostaje jedynie żałować, że szanse na spotkanie w Polsce bolidu wartego górę pieniędzy są nikłe.

Łukasz Szewczyk

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę