Jadowity - Edo Competition Gallardo Superleggera

Obraz

Potwory ze stajni Lamborghini nigdy nie należały do potulnych i powolnych. Piekielna moc, ostre układy kierownicze oraz zawieszenia o twardości granitowej skały szybko pozyskały włoskim bolidom rzeszę oddanych zwolenników. A gdyby połączyć południowy temperament z niemiecką rzeczowością?

Obraz

Uczyniło to Edo Competition, które wzięło na warsztat seryjnie podrasowane Gallardo Superleggera. Tuner postanowił w każdym aspekcie poprawić elitarny pojazd.

Zmodyfikowanie układu dolotowego, w którym pojawił się karbonowy airbox, przeprogramowanie komputera sterującego pracą silnika oraz wymiana katalizatorów na sportowe usprawniły napełnianie cylindrów mieszanką paliwowo-powietrzną oraz ułatwiły pozbywanie się gazów spalinowych. Przelotowy wydech brzmi także znacznie poważniej od seryjnego odpowiednika.

Nie każdy chce na co dzień podróżować wozem ryczącym niczym wyścigowy bolid. Tuner miał to na uwadze i wyposażył samochód w przycisk pozwalający na utemperowanie hałasu generowanego przez silnik.

Obraz

Po rozkręceniu wału korbowego do 8250 obr./min dziesięć cylindrów produkuje łącznie 560 KM. Przy 6800 obr./min ku skrzyni biegów płynie 540 Nm. Potężne wartości można również przeliczyć na dane czasowe, otrzymując 3,7 i 11,7 sekundy. Tyle Gallardo potrzebuje do osiągnięcia 100 i 200 km/h. Kto chciałby poznać granice swojej odwagi może potrzymać gaz w podłodze jeszcze dłużej i obserwować rosnące wskazania prędkościomierza. Zdaniem tunera wskazówka znieruchomieje dopiero przy 320 km/h.

Czy w obliczu takich wartości wolniejsza jazda będzie w stanie przynieść choć odrobinę radości? Z całą pewnością. O przyjemność płynącą z zasiadania za kierownicą zatroszczy się utwardzone zawieszenie. Za sprawą sprężyn krótszych o 15 milimetrów zmodyfikowane podwozie obniży również środek ciężkości pojazdu.

Obraz

Kto chciałby wycisnąć z Lambo wszystkie soki powinien do podrasowanego zawieszenia dołożyć większe koła. Edo nie poszło na kompromis i wyposażyło Gallardo w felgi warte fortunę. 19-calowe obręcze zostały odlane z trzech elementów, ich rant ręcznie wypolerowano, zaś całość skręcono przy użyciu 39 śrub. Do tego firma z Ahlen proponuje montaż ogumienia Dunlop Sport Maxx. Do przodu w rozmiarze 245/35, a na tylną oś - 305/30.

Niedawno dziennikarze skonfrontowali Gallardo na dopingu z Audi R8 podrasowanym przez renomowane MTM. Ich zdaniem dzieło firmy Edo jest lepiej wyważone, bardzo szybkie i doskonałe w prowadzeniu. O lepszą rekomendację będzie niezmiernie trudno...

Łukasz Szewczyk

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę