Znamy ceny Opla Insignii GSi. Bardzo dobre osiągi za grosze
To ma być najszybszy Opel w historii, choć wcale nie najmocniejszy. Sportowa wersja Insignii wchodzi na rynek, przywracając dawny skrót używany w Oplach o wysokich osiągach – GSi. Samochód pokazano w Polsce i znamy już jego cenę.
- Wraz z dzisiejszą premierą otwieramy przyjmowanie zamówień na nową Insignię GSi, a pierwsze samochody pojawią się w polskich salonach na początku przyszłego roku – powiedział Grzegorz Handzlik, dyrektor sprzedaży Opel Poland podczas IX Ogólnopolskich Targów Motoryzacyjnych i Biznesowych Fleet Market 2017.
Auto jest dostępne w cenie 168 000 zł i jest również najdroższym modelem w ofercie polskiego importera. Cena jest wyższa o 3000 zł od tej samej wersji silnikowej uterenowionej Insignii Country Tourer. Co sportowy opel ma pod maską?
Auto napędza benzynowa jednostka 2.0 Turbo o mocy 260 KM, współpracująca z automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła. Choć poprzednik – Insignia OPC – miał silnik V6 o mocy 325 KM, to nowa wersja jest szybsza dzięki niższej masie własnej, szybszej skrzyni biegów oraz sprawniejszemu napędowi 4x4.
W porównaniu ze zwykłą werjsą napędzaną tym samym silnikiem, odmiana GSi ma 20-calowe obręcze kół z oponami Michelin Pilot Sport 4 S , większe hamulce (porzednie tarcze o średnicy 345 mm), obniżone o 10 mm sportowe zawieszenie FlexRide, dopracowaną aerodynamikę pod kątem uzyskania lepszej przyczepności oraz funkcję pozwalającą zwiększyć nadsterowność przy wyłączonym systemie przeciwpoślizgowym – tryb Competition.
Insignia GSi będzie dostępna również z silnikiem Diesla 2.0 Biturbo CDTI o mocy 210 KM, który nieco zawiódł mnie w modelu Country Tourer podczas pierwszych jazd testowych. Ten również współpracuje z automatem i napędem na cztery koła. Warto dodać, że samochód jest oferowany zarówno jako hatchback jak i kombi.