Trwa ładowanie...

Wielki powrót Suzuki DR-Z, czyli coś do miasta, coś w teren

Podczas targów EICMA w Mediolanie na stoisku Suzuki miała miejsce podwójna premiera. Do oferty japońskiej marki wraca DR-Z w dwóch wydaniach - jako dual sport DR-Z4S i supermoto DRZ-4SM.

Suzuki DR-Z4SMSuzuki DR-Z4SMŹródło: WP, fot: Szymon Jasina
d2309wd
d2309wd

Historia Suzuki DR-Z400 sięga 2000 r., ale z czasem z powodu wprowadzanych norm i wymagań prawnych motocykl ten znikał z kolejnych rynków. Teraz powraca odrodzony w nowej formie. Japończycy gruntownie przebudowali silnik, dzięki czemu spełnia najnowszą normę Euro5+, do tego motocykl dostosowano do takich wymagań jak poziom hałasu czy system diagnostyczny OBD II.

Suzuki DR-Z napędzane jest jednocylindrowym silnikiem o pojemności 398 cm3. Zmiany objęły między innymi wtrysk, a do tego motocykl ma teraz elektronicznie sterowaną przepustnicę. Wszystkie modyfikacje jednostki napędowej nieco zmieniły jej charakterystykę, dzięki czemu jest bardziej płaska. Z jednej strony oznacza to większą moc i moment obrotowy w niskim i najwyższym zakresie, a z drugiej nieco słabszy środek oraz mniejsze wartości maksymalne.

Suzuki DR-Z4S WP
Suzuki DR-Z4SŹródło: WP, fot: Szymon Jasina

Zaprezentowane w Mediolanie motocykle oparte są o nowe ramy z dwiema belkami wzmacniającymi w górnej części w miejsce dotychczas stosowanej belki pojedynczej, a mają nowe wahacze. Choć podobieństwo między wersjami S i SM jest spore, to równie duże są różnice.

d2309wd

Suzuki DR-Z4S to motocykl stworzony z myślą zjeżdżaniu z asfaltu, który ma offroadowe opony (zachowujące jednak oczekiwaną od dual sporta uniwersalność). Większe są koła - 21 cali z przodu i 18 cali z tyłu - a także prześwit (300 mm) czy skok zawieszenia - 280 mm z przodu i 296 mm z tyłu. Dual sport ma mniejszą tarczę hamulcową z przodu mierzącą 270 mm średnicy i jest nieco lżejszy, gdyż waży 151 kg.

Suzuki DR-Z4SM WP
Suzuki DR-Z4SMŹródło: WP, fot: Szymon Jasina

Suzuki DR-Z4SM ma oczywiście szosowe opony zapewniające dobre trzymanie na szybko pokonywanych asfaltowych łukach. Tu felgi mają oczywiście tę samą średnicę, wynoszącą 17 cali. M.in. z tego powodu prześwit to 260 mm, a kierowca siedzi na wysokości 890 mm, czyli 30 mm niżej niż w odmianie S). Skok zawieszenia w supermoto to odpowiednio 260 mm z przodu i 277 mm z tyłu. Przednia tarcza hamulcowa ma tu 310 mm, a masa motocykla wynosi 154 kg.

Oprócz znanych z innych motocykli Suzuki trybów pracy silnika (od A z bardziej czułą przepustnicą, bo C, gdzie moc dozowana mniej agresywnie) jest też nowy tryb G (czyli gravel), który ma najlepiej sprawdzać się na luźnej nawierzchni. Oczywiście jest też możliwość wyłączenia ABS-u - z tyłu lub na obu kołach.

Suzuki DR-Z4S WP
Suzuki DR-Z4SŹródło: WP, fot: Szymon Jasina
Suzuki DR-Z4SM WP
Suzuki DR-Z4SMŹródło: WP, fot: Szymon Jasina
Suzuki DR-Z4SM WP
Suzuki DR-Z4SMŹródło: WP, fot: Szymon Jasina
Suzuki DR-Z4SM WP
Suzuki DR-Z4SMŹródło: WP, fot: Szymon Jasina
Suzuki DR-Z4S WP
Suzuki DR-Z4SŹródło: WP, fot: Szymon Jasina
Suzuki DR-Z4SM WP
Suzuki DR-Z4SMŹródło: WP, fot: Szymon Jasina
Suzuki DR-Z4SM WP
Suzuki DR-Z4SMŹródło: WP, fot: Szymon Jasina
Suzuki DR-Z4SM WP
Suzuki DR-Z4SMŹródło: WP, fot: Szymon Jasina
Suzuki DR-Z4SM WP
Suzuki DR-Z4SMŹródło: WP, fot: Szymon Jasina
Suzuki DR-Z4SM WP
Suzuki DR-Z4SMŹródło: WP, fot: Szymon Jasina
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2309wd
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2309wd
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj