Volkswagen wprowadził do palety silników Tourana dwie nowe jednostki napędowe. Pierwsza to 180-konny "benzyniak" TSI, a druga - turbodiesel o mocy 190 KM.
Nowy motor 1,8 TSI osiąga maksymalny moment obrotowy 250 Nm w przedziale 1 250 - 5 000 obr./min. i pozwala rozpędzić się do 218 km/h. Silnik seryjnie współpracuje z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Czterocylindrowy TDI z kolei standardowo połączono z 6-biegowym automatem. Tourany z nowymi silnikami będą dostępne jedynie w najwyższej wersji wyposażenia Highline.
Dla modelu przygotowano też pakiet stylistyczny R-Line, dostępny w wersji Exterieur oraz Interieur. W skład pierwszego wchodzą zmienione zderzaki, poszerzone progi, chromowane końcówki układu wydechowego, logo R-line na osłonie chłodnicy i przednich drzwiach oraz chromowane relingi dachowe.
Pakiet wewnętrzny obejmuje tapicerkę siedzeń "Race", boczki z mikrofibry "San Remo", logo R-Line na przednich fotelach, nakładki na pedały wykończone stalą nierdzewną, sportową kierownicę wielofunkcyjną z łopatkami do zmiany biegów, tapicerkę drzwi i konsolę środkową ze wstawkami czy czarną podsufitkę. Kolejnym oferowanym zestawem będzie pakiet Business (reflektory LED Basic, system radiowy Composition Media i autoalarm z niezależnym zasilaniem, funkcją dozoru wnętrza oraz czujnikiem przechyłu).
Niemiecki van w bazowym, 110-konnym wariancie benzynowym kosztuje 83 590 zł. Wersje Highline z nowymi silnikami kosztują 114 090 zł (TSI) oraz 127 390 zł (TDI).
Źródło: Volkswagen
ll