WAŻNE
TERAZ

Intymne zdjęcia kobiet w sieci bez ich wiedzy. UODO reaguje po tekście WP

Volvo XC90 zwycięzcą testu zderzeniowego IIHS

Nowe Volvo XC90 zdobyło najwyższe noty w teście zderzeniowym Amerykańskiego Instytutu Ubezpieczeniowego (IIHS). Zaowocowało to przyznaniem wyróżnienia Top Safety Pick+.

Na tytuł Top Safety Pick+ mogą liczyć jedynie najbezpieczniejsze pojazdy na rynku - aby zakwalifikować się do testu samochód musi spełniać kryteria Top Safety Pick oraz otrzymać ocenę dobrą w 4 z 5 kategorii, a w jednym wypaść co najmniej zadowalająco. Nowe Volvo XC90 otrzymało najwyższe możliwe noty we wszystkich kategoriach, dzięki czemu jest najwyżej ocenionym autem ze sprawdzanych przez instytut.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
IIHS postanowił sprawdzić bezpieczeństwo samochodów podczas najgroźniejszych wypadków i stworzył obrysowe testy zderzeniowe, w których samochód uderza z prędkością 64 km/h w nieodkształcalną przeszkodę szerokością 25 proc. swojego przodu. W testach europejskich, samochody uderzają w przeszkodę częściowo odkształcalną, szerokością 40 proc. przodu. Dlatego to właśnie w testach amerykańskich nadwozie pojazdu i pasażerowie poddani są znacznie większym przeciążeniom. Podczas testu odpowiednio zadziałały systemy stabilizujące tor jazdy. Po uderzeniu w przeszkodę samochód dalej jedzie prosto, podczas gdy inne auta gwałtownie się obracały.

Specjaliści z amerykańskiego instytutu podkreślali efektywne działanie nowej wersji systemu City Safety zamontowanego w XC90. Auto sprawdzano w teście automatycznego hamowania przed przeszkodą, i zarówno przy prędkości 19 km/h, jak i 40km/h próby zakończyły się skutecznym, automatycznym wyhamowaniem przed przeszkodą. IIHS pochwalił także ostrzeżenie o kolizji pojawiające się w sytuacji zagrożenie na ekranie przed kierowcą, w efekcie czego nowe XC90 otrzymało najwyższy możliwy wynik („superior”) w zakresie przeciwdziałania uderzeniom przodem auta. Najważniejszym z wyników był jednak obrysowy test zderzeniowy, który wielokrotnie obnażał niedoskonałości sprawdzanych aut, nawet tych, które w testach EuroNCAP otrzymały maksymalne oceny. W przypadku nowego XC90 skutki uderzenia rogiem nadwozia okazały się być zaskakujące. Auto nie tylko w pełni ochroniło głowę kierowcy podczas uderzenia, dzięki poduszkom oraz kurtynom powietrznym, lecz także w bardzo małym stopniu odkształciło się, zmniejszając przestrzeń kierowcy
o zaledwie 2 cale.

Jak podkreślali specjaliści z IIHS: Po dokładnych pomiarach manekina symulujące kierowcę XC90 biorącego udział w teście zderzeniowym ustalono poziom ryzyka poważnej kontuzji w wyniku uderzenia jako niski. Zdaniem dyrektora Centrum Bezpieczeństwa Volvo w Goeteborgu, Cecilii Larsson, jest to zasługą kombinacji nadwozia stworzonego w oparciu o klatkę bezpieczeństwa, wzmocnionego przodu auta oraz systemów zapobiegania kolizjom.

Źródło: Volvo

ll/moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025