Nowe XC90 rozpoczyna nowy rozdział w historii Volvo – zarówno w obszarze technologii, jak i stylistyki. Volvo zaprezentowało wnętrze swojego flagowego SUV-a, które jest pierwszym modelem zaprojektowanym w nowej stylistyce szwedzkiej marki. Premiera tego samochodu będzie miała miejsce za kilka miesięcy.
Model XC90 zadebiutował w 2002 roku i był pierwszym SUV-em szwedzkiej marki. Z miejsca stał się hitem łącząc masywną sylwetkę z typową dla Volvo praktycznością. W Polsce około 150 klientów było posiadaczami przynajmniej dwóch egzemplarzy tego modelu. Choć nadal nie wiadomo jak dokładnie będzie wyglądało, to wielu klientów już zamówiło nowe XC90. Teraz mogą zobaczyć jak będzie się prezentowało wnętrze nowego flagowego SUV-a Volvo.
Projekt deski rozdzielczej jest nowoczesny, a do tego od razu widać, że mamy do czynienia z samochodem klasy premium. Przede wszystkim całość wygląda lekko i minimalistycznie w porównaniu do starszych modeli Volvo. Na konsoli centralnej dominuje duży ekran dotykowy, który będzie umożliwiał korzystanie z funkcji komputera pokładowego, zestawu audio, nawigacji i klimatyzacji. Poniżej znalazło się tylko kilka przełączników służących m.in. do sterowania systemem audio. Między kierowcą i pasażerem umieszczono ciekawie wyglądającą dźwignię skrzyni biegów, przełącznik uruchamiający silnik i drugi do sterowania pracą silnika, oraz przycisk elektrycznego hamulca ręcznego.
Przed zaprezentowaniem nowego XC90, firma Volvo pokazała trzy samochody koncepcyjne, które pokazywały, w którym kierunku zmierza stylistyka marki. Dają one dość jasny pogląd na to, jak będzie wyglądać nowa odsłona największego SUV-a szwedzkiej marki. Szczególnie ostatni – Concept Estate – swoim kształtem pokazuje to, jak będzie wyglądać nowe XC90, a będzie to duża zmiana w stylistyce szwedzkiej marki.
* ZOBACZ ZDJĘCIA VOLVO CONCEPT XC COUPE * W Volvo XC90 znajdą się dwulitrowe, czterocylindrowe jednostki z nowej gamy Drive-E. Samochód będzie początkowo dostępny z silnikami Diesla o mocy 190 i 225 KM. Wersje benzynowe będą dysponowały mocą ok. 250 KM i ponad 300 KM. W późniejszym okresie będzie dostępna także wersja hybrydowa, w której silnik elektryczny będzie współpracował z najmocniejszą jednostką benzynową. XC90 będzie dostępny zarówno w wersji z napędem na cztery koła, jak i w wersji, gdzie moc będzie trafiać jedynie na przednią oś. Topowa odmiana XC90 będzie osiągać 100 km/h w 6 sekund (o 1,2 s szybciej niż najmocniejsza odmiana pierwszej generacji tego SUV-a).