Volkswagen E-Bugster i Jetta Hybrid debiutują w Detroit
Volkswagen rozpoczął 2012 rok dwoma premierami, w których główną rolę odgrywają nowatorska stylistyka i innowacyjna technologia. Nowa Jetta Hybrid będzie napędzana silnikiem benzynowym i silnikiem elektrycznym, a studyjny E-Bugster pokazuje, że możliwe jest zachowanie sportowego charakteru również z napędem elektrycznym.
W układzie napędowym Jetty pracuje czterocylindrowy silnik 1.4 TSI (150 KM), 7-biegowa przekładnia DSG i silnik elektryczny (27 KM). Jetta Hybrid może przejechać odległość dwóch kilometrów z prędkością 70 km/h, wykorzystując tylko napęd elektryczny i nie emitując w ogóle szkodliwych substancji. Auto to jest drugim Volkswagenem - pierwszym był Touareg, który zadebiutował w 2010 roku - pod którego maską kryje się moduł napędowy złożony z jednostki benzynowej i elektrycznej.
Z wąskimi szybami, niskim dachem i 20-calowymi obręczami kół E-Bugster z każdej strony zdradza dynamikę. Dwuosobowy speedster jest napędzany przez jednostkę elektryczną połączoną z akumulatorem litowo-jonowym. Silnik elektryczny, ważący 80 kg i rozwijający moc 85 kW, pozwala na przejechanie co najmniej 180 kilometrów. E-Bugster posiada system odzyskiwania energii hamowania. Gdy tylko kierowca zdejmie nogę z pedału gazu lub wciśnie hamulec, energia kinetyczna zamieniana jest na energię elektryczną i magazynowana w akumulatorze, co znacznie zwiększa dystans, jaki może przejechać to studyjne auto.