| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10766/crossgolf-02.jpeg',550,412) ) |
| --- | Volkswagen CrossGolf traktowany może być jako większy brat Crosspolo, i zapowiedź Golfa kategorii SUV. Ze względu na fakt, że auto powstało na bazie Golfa Plus, walory użytkowe auta dorównują masywnej, budzącej zaufanie powierzchowności. CrossGolf stworzony został przez Volkswagen Individual, należącą do koncernu grupę ekspertów specjalizujących się w uszlachetnianiu samochodów i konstrukcji pojazdów specjalnych.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10766/crossgolf-03.jpeg',550,412) ) |
| --- | Producent deklaruje, że CrossGolf plasuje się pomiędzy kategorią SUV (Sport Utility Vehicle), oraz MPV (Multi Purpose Vehicle). Znaczy to tyle, że auto winno zadowolić osoby lubiące wraz z rodziną podróżować po nieutwardzonych drogach. O ile jednak obszerność wnętrza jest bezdyskusyjna, o tyle walory terenowe pozostają kwestią projekcji designerskich. Dysponujący napędem jedynie na przednią oś CrossGolf wyposażony jest w boczne osłony, odpowiednie zderzaki i podwyższony o 20 milimetrów prześwit poprzeczny, a także duże 17-calowe koła.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10766/crossgolf-04.jpeg',550,412) ) |
| --- | W momencie wprowadzenia na rynki europejskie w listopadzie CrossGolf będzie dostępny z dwoma silnikami benzynowymi (1.6 i 1.4 TSI) oraz dwoma turbodieslami (1.9 TDI i 2.0 TDI) o mocy od 75 kW / 102 KM do 103 kW / 140 KM. Najmocniejsze jednostki (1.4 TSI i 2.0 TDI) rozwijają moc 103 kW / 140 KM. Podobnie jak dwie jednostki TDI z filtrem cząsteczek stałych, także silnik FSI może być połączony z dwusprzęgłową przekładnią DSG. Tak jak wszystkie Golfy, także ten model będzie wyposażony seryjnie w elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP wraz z funkcją DSR (Driver Steering Recomandation) i stabilizacją przy holowaniu przyczepy, ABS z asystentem hamowania oraz sześć poduszek powietrznych. Do wyposażenia seryjnego należy również klimatyzacja „Climatic”.