W Ofenbach miała miejsce uroczystość, na której zaprezentowano nowego Volkswagena Craftera. Dostawczak będzie produkowany w polskiej fabryce koncernu koło Wrześni.
Oferta Craftera obejmuje wiele wersji, jednak podstawowym kryterium jest długość nadwozia, wynosząca 5 986, 6 836 lub 7 391 mm. Dostępne wysokości to 2 355, 2 590 i 2 798 mm. Klienci będą mieli do wyboru odmiany z pojedynczą lub podwójną kabiną w różnych długościach oraz z możliwością specjalnej zabudowy jak np. pick-up lub mechanizmem tip-up.
W wersji z napędem na przednią oś samochód oferuje maksymalną przestrzeń ładunkową 18,4 m sześc. oraz dopuszczalną masę całkowitą od 3 do 4 ton. Szerokość przestrzeni ładunkowej między nadkolami wynosi 1 380 mm, a maksymalna długość przedziału ładunkowego może mieć 4 855 mm. Crafter posiada boczne drzwi przesuwane w zakresie 1 311 mm, próg załadunku znajduje się na wysokości 570 mm (w wersjach z napędem na przednią oś), a drzwi tylne otwierają się do kąta 270 stopni. Specjalnie dla tego modelu zaprojektowano mocowania, uchwyty i profile, które zintegrowane są na ścianach bocznych, w ściance działowej, a także w dachu i podłodze.
Wśród dostępnych silników znajdziemy 2,0 TDI o mocy 102, 140 i 177 KM. Płyta podłogowa jest wyposażona z przodu w zawieszenie z kolumnami MacPhersona oraz, w zależności od rodzaju układu przeniesienia napędu, w jeden z pięciu różnych wariantów zawieszenia tylnej osi z resorami piórowymi (również progresywne).
Lista wyposażenia standardowego obejmuje elektrycznie sterowane szyby, centralny zamek oraz szereg schowków i uchwytów, asystent pasa ruchu, wspomaganie parkowania, funkcję awaryjnego hamowania w mieście oraz asystenta bocznego wiatru. Za dopłatą Craftera można "dozbroić" w tempomat, asystenta świateł drogowych, kamerę cofania oraz system czujników chroniących boki auta przed zadrapaniem. Dodatkowo dostawczak może być wyposażony w interfejs do zarządzania flotą.
Przedsprzedaż nowego modelu w Polsce rozpocznie się w grudniu br. Od połowy 2017 r. Crafter oferowany będzie w wersjach z napędem na 4 koła 4Motion (z silnikiem montowanym poprzecznie) oraz z napędem na oś tylną (z silnikiem montowanym podłużnie).
Źródło: Volkswagen
ll