Trwa ładowanie...

Volkswagen chce pozbyć się Ducati?

Koncern Volkswagena rozważa sprzedaż marki Ducati, która zyskała sławę głównie dzięki sukcesom sportowym – informuje „Automotive News Europe”. Włoski producent motocykli, który w chwili przejęcia przez Niemców miał być kontrapunktem dla Audi, teraz stał się szansą na dodatkowe pieniądze potrzebne do rozwoju firmy.

Volkswagen chce pozbyć się Ducati?Źródło: Materiały prasowe, fot: Volkswagen
d28szw9
d28szw9

W 2012 roku Audi za 860 milionów euro dokonało zakupu Ducati. Po wybuchu afery związanej z rzeczywistą emisją silników Diesla w samochodach Volkswagena niemiecki koncern musi szukać oszczędności, by kontynuować prace nad najważniejszymi projektami, które w przyszłości mogą zaważyć na jego pozycji.

Nieoficjalnie mówi się, że za markę motocykli, zapewniającą roczny dochód w wysokości 100 mln euro - przed odliczeniem podatku i amortyzacji – Volkswagen będzie chciał dostać około 1,5 mld euro. Są również głosy, że potencjalni nabywcy, wiedząc o trudnej sytuacji niemieckiego koncernu, nie będą skłonni wydać więcej niż miliard euro.

Wśród podmiotów, które mogą być zainteresowane kupnem Ducati, wymienia się chińskie firmy motoryzacyjne, indyjski koncern motocyklowy Hero, a także właścicieli Aston Martina. Niewykluczone, że do gry wejdzie któryś z konkurentów włoskiej marki, jak na przykład Kawasaki, Harley-Davidson czy Honda. Na razie żadna z firm nie wyraziła jednak zainteresowania transakcją.

Niewykluczone, że Volkswagen sprzeda również inne marki lub pozbędzie się części ich akcji. W tym kontekście mówiło się o Scanii i MAN-ie. Niemiecki koncern szuka pieniędzy potrzebnych do rozwoju przyszłej gamy elektrycznych pojazdów. Na razie poznaliśmy trzech członków przyszłej rodziny: I.D., I.D. Buzz oraz I.D. Crozz. Ten ostatni, zaprezentowany podczas kwietniowego salonu samochodowego w Szanghaju, jest napędzanym elektrycznie crossoverem, a jego produkcyjna wersja w przyszłości ma być trzonem sprzedaży elektrycznych Volkswagenów.

Zgodnie z planem niemieckiego koncernu w ciągu następnych czterech lat firma zamierza zaprezentować 15 modeli elektrycznych i spodziewa się, że ich roczna sprzedaż od 2020 roku nie będzie mniejsza niż 400 tys. sztuk.

d28szw9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d28szw9
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj