Volkswagen Beetle / Garbus
Tradycja zobowiÄ zuje
None
Uwielbiany przez zwolennikĂłw pokoju, narodziĆ siÄ z potrzeby wsparcia potÄgi III Rzeszy. Na poczÄ
tku lat 30. Ferdynand Porsche zaprojektowaĆ âsamochĂłd dla luduâ, na zlecenie Adolfa Hitlera. Auto miaĆo byÄ peĆnowartoĆciowym i niezawodnym pojazdem o stosunkowo lekkiej konstrukcji, mieÄ miejsce dla czterech osĂłb, rozwijaÄ prÄdkoĆÄ 100 km/h i pokonywaÄ wzniesienia o nachyleniu 30 proc. OkazaĆo siÄ, ĆŒe tworzÄ
c swĂłj projekt, Porsche przywĆaszczyĆ sobie 10 patentĂłw czechosĆowackiej firmy Tatra, ktĂłra zaprojektowaĆa podobny samochĂłd. Odszkodowanie dostaĆa dopiero po wojnie. Tak zaczÄĆa siÄ historia Garbusa, najbardziej znanego na Ćwiecie Volkswagena. Na Ćwiatowe rynki wĆaĆnie wchodzi najnowsza wersja tego samochodu. SprawdziliĆmy, czy wspĂłĆczesny Beetle jest godnym nastÄpcÄ
samochodowej legendy.
Volkswagen ma na liĆcie kilka modeli, ktĂłre staĆy siÄ ikonami motoryzacji, ale wszystko zawdziÄcza temu jedynemu: Garbusowi. Jeden z pierwszych prototypĂłw miaĆ silnik o mocy niewiele ponad 20 KM i w ok. 35 sekund, z trudem rozpÄdzaĆ siÄ do 100 km/h. Najnowszy ma 200 KM, przyspiesza do setki w 7,5 s. i rozpÄdza siÄ do 223 km/h. OprĂłcz dobrych osiÄ
gĂłw, 200-konna jednostka oferuje teĆŒ fantastyczne brzmienie, podobne do charakterystycznego dĆșwiÄku, jaki znamy z klasycznego oryginaĆu.