Urósł i zmężniał. Nowy Volkswagen Polo GTI

Nowy Volkswagen Polo jest już prawie tak duży, jak Golf IV generacji. Premierę właśnie miała sportowa odmiana tego modelu - GTI.

Obraz
Źródło zdjęć: © Fot. Konrad Skura

Na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie nowe Polo GTI ma mocnych rywali. Toyota zaprezentowała mocną limitowaną odmianę Yarisa GRMN, a Suzuki wystawia do walki Swifta Sport. Jednak konkurentów ma więcej. Czekają na niego już Ford Fiesta ST i Renault Clio R.S. Czy nowy hot-hatch Volkswagena ma powody do obaw?

Konkurencja jest silna, ale Polo GTI nie opuszcza fabryki w słabej specyfikacji. Otóż Volkswagen zamiast zmniejszyć pojemność silnika, powiększył go z pojemności 1,8 do 2,0l – nietypowe jak na erę downsizingu. Nowy silnik może się pochwalić mocą 200 KM, czyli ma 8 KM więcej od poprzednika. Bez zmian został moment obrotowy, wynoszący 320 Nm. Do 100 km/h Polo GTI przyspiesza w 6,6 s, czyli jest szybszy od porównywalnego Renault Clio R.S. Maksymalnie rozpędza się do 237 km/h. Mały VW będzie oferowany z sześciobiegową skrzynią DSG lub manualną o takiej samej liczbie przełożeń.

Obraz
© Fot. Konrad Skura

Może i nowe Polo nie wygląda tak dobrze jak Seat Ibiza, ale ma w sobie coś. Charakterystyczny czerwony pasek na wlocie powietrza o strukturze plastra miodu, czerwone zaciski hamulcowe, inne zderzaki, podwójny układ wydechowy czy nawet 18-calowe koła pozwolą nam wyróżnić się na tle zwykły odmian

Już w standardzie będzie wyposażony w sportowe zawieszenie, obniżone o 15 milimetrów. Oczywiście w stosunku do cywilnej wersji, zmieniono m.in. amortyzatory i dodano też elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS (znaną z poprzedniego modelu). Za dopłatą będzie można zamówić amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia (Sport Select) z trybami Normal i Sport.

Obraz
© Fot. Konrad Skura

Wyposażenie będzie bogate. Znajdziemy w nim wirtualny kokpit, sportowe fotele czy też dobry system nagłośnieniowy z nawigacją.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025