TEST: Toyota Prius - Samochód prawie elektryczny
Źródło zdjęć: © Marek Wieliński
Ten samochód może bezszelestnie pokonać dystans do 2 km na samym tylko silniku elektrycznym o mocy 80 KM. Oto pomost do nowej ery w świecie motoryzacji. Ery samochodów elektrycznych. Toyota Prius to najpopularniejsze na świecie auto z napędem hybrydowym. Toyota rozwinęła tą technologię w najwyższym stopniu. Prezentowany samochód jest już trzecią generacją. Silnik spalinowy nie pracuje przez cały czas. Jest wyłączany zawsze wtedy, gdy bateria i silnik elektryczny mogą sobie dać radę bez jego pomocy. Efekt? Niskie spalanie, bez konieczności stosowania się do zasad eko-jazdy.
Jak jeździ i ile pali Toyota Prius? Zobacz nasz test wideo
"TEST: Toyota Prius - Dane techniczne" - DANE TECHNICZNE
| Typ silnika | "R4 benzynowy / elektryczny" |
| Pojemność silnika cm3 | "1798" |
| Moc KM / przy obr./min | "99/5200 / 80/13500" |
| Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. | "142/4000 / 207" |
| Skrzynia biegów | "bezstopniowa CVT" |
| Prędkość maksymalna km/h | "180" |
| Przyspieszenie (0-100 km/h) s | "10,4" |
| Zużycie paliwa: | |
| Dane producenta (miasto/trasa/średnie) | "4,0 / 3,8 / 4,0" |
| Dane z testu (miasto/trasa/średnie) | "5,5 / 4,6 / b.d." |
| Pojemność bagażnika min./max. / l | "445" |
| Wymiary (dł./szer./wys.) mm | "4460 / 1745 / 1490" |
| Cena wersji podstawowej w zł | "102 000" |
| Cena testowanego modelu w zł | null |
| Plusy | null |
| Minusy | null |
Źródło artykułu: WP Moto