Volkswagen - 1,6 MPI AEH
Listę silników benzynowych słynących z wytrzymałości i niskich kosztów utrzymania otwiera czterocylindrowa konstrukcja niemieckich inżynierów. Legendarna trwałość silników benzynowych Volkswagena to kwestia doświadczenia koncernu. Jedną z kluczowych jednostek w palecie VW był 1,6-litrowy MPI. W swoich najpopularniejszych odmianach dysponował mocą 75 lub 102 KM - montowany był w wielu Skodach, Volkswagenach, Seatach, a nawet Audi. Sztab konstruktorów postawił na ośmiozaworową głowicę - każdy cylinder otrzymał dwa zawory. Jednostka wyposażona została w jeden wałek rozrządu, a także w kanały dolotowe o zmiennej długości, co wspomaga spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej. Tak skonfigurowany silnik z powodzeniem wytrzymuje nawet 500 tysięcy kilometrów bez poważnych i kosztownych awarii. Niestety, nawet tak dopracowana konstrukcja ma swoje wady. Poza wysokim zużyciem paliwa, częste są usterki cewek zapłonowych i przepustnicy.