Taniej nie kupisz. Sześć prostych aut na drogie czasy

Nowe samochody drożeją z tygodnia na tydzień. Dotyczy to również najtańszych, budżetowych propozycji. Ile trzeba zapłacić dziś za bazowe modele w poszczególnych segmentach? Sprawdźmy.

Dacia Jogger to jedna z atrakcyjniejszych propozycji cenowychDacia Jogger to jedna z atrakcyjniejszych propozycji cenowych
Źródło zdjęć: © autokult
Aleksander Ruciński

/ 7Taniej nie kupisz. Sześć prostych aut na drogie czasy

Dacia Jogger to jedna z atrakcyjniejszych propozycji cenowych
Dacia Jogger to jedna z atrakcyjniejszych propozycji cenowych © autokult

/ 7Najtańszy samochód do miasta — Hyundai i10

Zrzut z konfiguratora Hyundai
Zrzut z konfiguratora Hyundai © Materiały prasowe

Kiedyś 40 tys. zł wystarczało na zakup większości modeli segmentu A. Dziś żaden nie mieści się w tej granicy, a najtańszą propozycją jest Hyundai i10 kosztujący minimum 47 800 zł. Niestety nie ma co liczyć na bogate wyposażenie. Brakuje nawet klimatyzacji, choć jest tempomat. Pod maską pracuje benzynowe 1.0 o mocy 67 KM, które pozwala osiągać setkę w 15,2 sekundy. Średnie spalanie deklarowane przez producenta to 5,3 litra na 100 km

/ 7Najtańszy samochód segmentu B - Dacia Sandero

Zrzut z konfiguratora Dacia
Zrzut z konfiguratora Dacia © Materiały prasowe

Jeśli sądziliście, że czarne zderzaki dawno odeszły do lamusa, byliście w błędzie. Plastik kontrastujący z białym lakierem nadwozia to domyślna konfiguracja dla bazowego Sandero. Tu również można pomarzyć o klimatyzacji, a wolnossący silnik 1.0 o mocy 65 KM rozczarowuje osiągami. Pierwszą setkę zobaczymy na liczniku po 16,7 sekundy. Średnie obiecywane spalanie waha się w granicach 5,2-5,5 litra na 100 km. Cena? 48 500 zł.

/ 7Najtańszy nowy kompakt - Škoda Scala

Zrzut z konfiguratora Skoda
Zrzut z konfiguratora Skoda © Materiały prasowe

Po tym jak Fiat Tipo Sedan zniknął z polskiego cennika, rolę najtańszego kompaktu przejęła Scala wyceniana na 71 950 zł. Tyle wystarczy na zakup odmiany Active z klimatyzacją, bazowymi multimediami i pakietem systemów wsparcia kierowcy. Całkiem nieźle wygląda też kwestia napędu - doładowane 1.0 TSI 95 KM pozwala przyspieszać do setki w 10,9 sekundy, spalając przy tym 5,6 litra benzyny na 100 km.

/ 7Najtańsza limuzyna segmentu D - Škoda Superb

Zrzut z konfiguratora Skoda
Zrzut z konfiguratora Skoda © Materiały prasowe

Superb jest nie tylko najtańszym autem segmentu D, ale i jednym z jego ostatnich przedstawicieli. W ofertach producentów nie znajdziecie już Forda Mondeo, Renault Talismana czy VW Passata w wydaniu sedan. Tymczasem škoda wciąż jest na posterunku z ceną 127 100 zł. W zamian dostaniemy benzynowe 1.5 TSI o mocy 150 KM standardowo parowane z automatyczną przekładnią DSG. Osiągi są dobre - 9,3 sekundy do setki i spalanie wahające się w granicach 6,3-7,2 litra na 100 km. Na pokładzie jest m.in. automatyczna klimatyzacja, tylne czujniki parkowania, tempomat czy cyfrowe zegary

/ 7Najtańszy SUV - Dacia Duster

Zrzut z konfiguratora Dacia
Zrzut z konfiguratora Dacia © Materiały prasowe

Duster cieszy się niesłabnącym wzięciem w Polsce, choć w ostatnich czasach mocno podrożał. Dziś za bazowe wydanie trzeba zapłacić 66 600 zł. W zamian dostaniemy praktycznego SUV-a, którego surowy wygląd może przypaść do gustu. Niestety brak klimatyzacji w bazowym wydaniu Essential to jakieś nieporozumienie. Za to silnik jest dość przyzwoity - 90-konne TCe pozwala osiągać setkę w 13,1 sekundy spalając średnio 6,2 litra benzyny na 100 km.

/ 7Najtańsze auto dla siedmiu osób - Dacia Jogger

Zrzut z konfiguratora Dacia
Zrzut z konfiguratora Dacia © Materiały prasowe

Choć technicznie ma sporo wspólnego z Sandero, zabierze na pokład nawet siedem osób lub jak kto woli, sporo bagażu. Biorąc pod uwagę możliwości przewozowe jest to absolutnie bezkonkurencyjna propozycja. Niestety tak jak Duster, drożeje w oczach. Obecnie za podstawową odmianę Essential (bez klimatyzacji) trzeba wyłożyć 76 700 zł. Co ciekawe, już w standardzie dostaniemy instalację LPG pozwalającą znacząco obniżyć koszty. Deklarowane średnie spalanie to 7,8 litra na 100 km. Osiągnięcie pierwszej setki zajmuje natomiast 13 sekund.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025