Tak zmieniała się Toyota Auris

10 lat temu Toyota zaprezentowała na rynek auto kompaktowe, zaprojektowane specjalnie dla Europejczyków - Aurisa. Jak zmieniało się oblicze tego samochodu?

Obraz

/ 8Zmiany Toyoty Auris

Obraz
© zdjęcie producenta

Premiera hatchbacka miała miejsce podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2006 r. Auris zastąpił Corollę w tej wersji nadwoziowej. Było to auto większe i oferujące przestronniejsze wnętrze. Model powstał w studiu ED2 pod Niceą we Francji, podobnie jak Yaris, Corolla Verso, IQ czy prototypy - C-HR, ME:WE i Lexus LF-SA.

/ 8Toyota Auris I generacji - wersja produkcyjna

Obraz
© zdjęcie producenta

Wśród dostępnych jednostek napędowych były "benzyniaki" 1,4 16V VVT-i (97 KM) i 1,6 16 V VVT-i (124 KM). Przy okazji liftingu, w 2009 r., dołączyły do nich 1,33 VVT-i (100 KM), 1,6 Valvematic (132 KM), 1,6 VVT-i Dual (125 KM) oraz 1,8 Valvematic (147 KM). Wraz z nimi do 2 silników wysokoprężnych (1,4-4D/90 KM i 2,0 D-D/125 KM) dostępnych od 2007 r. dołączył 2,0 D-4D DPF (126 KM). W testach bezpieczeństwa Euro NCAP w 2006 r. Auris otrzymał notę pięciu gwiazdek.

/ 8Wersja produkcyjna

Obraz
© zdjęcie producenta

Wersja produkcyjna Aurisa ukazała się z nieco zmienionym grillem i przednimi światłami. Jego długość wynosiła 4 220 mm, szerokość 1 760 mm, zaś pojemność bagażnika 354 l (761 l po złożeniu tylnej kanapy).

/ 8Toyota Auris I generacji - wersja hybrydowa

Obraz
© zdjęcie producenta

W 2010 r. do oferty dołączyła odmiana hybrydowa, dzięki czemu samochód ten stał się pierwszym kompaktem, którego można było kupić z trzema rodzajami napędu. Silnik benzynowy i elektryczny zapewniają łącznie 136 KM, zużywając przy tym 3,8 l/100 km. Ważną zaletą tego rozwiązania jest cicha praca napędu oraz automatyczna przekładnia w standardzie. Auris HSD okazał się przebojem w Europie - obecnie ponad połowa egzemplarzy sprzedawanych na Starym Kontynencie posiada napęd hybrydowy. W Polsce wybiera go 20 proc. klientów.

/ 8Toyota Auris II generacji

Obraz
© zdjęcie producenta

Druga generacja przyniosła w 2012 roku zdecydowane zmiany stylistyczne wyglądu zewnętrznego i wnętrza, a także debiut wersji Aurisa Touring Sports (kombi). W porównaniu do poprzednika, nowy Auris był wyraźnie niższy i bardziej dynamicznie zaprojektowany. W momencie debiutu miał najbardziej aerodynamiczną karoserię w segmencie. Światła z diodami LED do jazdy dziennej znalazły się we wszystkich standardach wyposażenia.

/ 8Toyota Auris II generacji

Obraz
© zdjęcie producenta

Dla obu wersji nadwozia był dostępny napęd hybrydowy. Samochód został wydłużony o 55 mm. Auris Touring Sports o długości 4560 mm mógł się pochwalić 530 l pojemności bagażnika i 1 658 l po złożeniu siedzeń.

/ 8Toyota Auris II generacji po liftingu

Obraz
© zdjęcie producenta

W ostatni weekend zadebiutowała wersja po szeroko zakrojonym liftingu, który obejmuje stylistykę nadwozia, całkowicie przeprojektowane wnętrze, nowe lub odświeżone silniki o mniejszym zużyciu paliwa, w tym całkowicie nowy silnik benzynowy 1.2 Turbo.

/ 8Toyota Auris II generacji po liftingu

Obraz
© zdjęcie producenta

Nowością jest także pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, obejmujący układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) i automatyczne światła drogowe (AHB).

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Odświeżony Auris wygląda bardziej elegancko

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka