Firma ze Stuttgartu wprowadza nowy model 911 Turbo. Auto zostało zmodernizowane pod względem technicznym i odświeżone stylistycznie. Inżynierowie koncernu poprawili wszystkie główne osiągi auta: nowe Porsche jest oszczędniejsze, lżejsze, mocniejsze i szybsze. Lepiej przyspiesza, zużywając mniej paliwa.
Porsche zaprezentuje publicznie swój nowy model pierwszy raz na tegorocznej Międzynarodowej Wystawie Samochodowej IAA we Frankfurcie (17 – 27 września).
Sercem siódmej generacji Porsche 911 Turbo jest nowy silnik o pojemności 3,8 litra i mocy 500 KM. Ta pierwsza w 35-letniej historii Turbo, skonstruowana całkowicie od nowa jednostka napędowa ma bezpośredni wtrysk benzyny i specjalną turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Jako opcja, pierwszy raz sześciocylindrowe Turbo może być wyposażone w siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnię Porsche (PDK).
Dla samochodów z PDK, jako alternatywa do seryjnej kierownicy ze znanymi i sprawdzonymi już przyciskami, dostępna jest trójramienna sportowa kierownica z łopatkami: prawą zmienia się przełożenie na wyższe, lewą na niższe. W połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono, zarówno kierownica z łopatkami, jak i wersja PDK z przyciskami, posiadają wbudowane wskaźniki Launch Control i trybu Sport/Sport Plus.
Połączenie PDK, bezpośredniego wtrysku benzyny i turbodoładowania pozwoliło na uzyskanie lepszej dynamiki, reakcji na polecenia kierowcy i osiągów. Nowe Porsche 911 Turbo w porównaniu ze swoim poprzednikiem emituje nawet o 18 proc. mniej dwutlenku węgla. Zależnie od konfiguracji model ten spala od 11,4 do 11,7 l/100 km.
Na rynku amerykańskim poziom spalania mieści się poniżej progu, ponad którym auta w USA obciążone są tzw. „Gas Guzzler Tax” - dodatkowym podatkiem akcyzowym, płaconym przy zakupie aut zużywających duże ilości paliwa. Na przyspieszenie od zera do 100 km/h z pakietem Sport Chrono Turbo i PDK nowe Porsche potrzebuje tylko 3,4 sekundy. Prędkość maksymalna tego auta wynosi 312 km/h.
Przyszłych kierowców Turbo z pewnością ucieszy jeszcze lepsza dynamika auta. Udoskonalony, regulowany napęd na wszystkie koła (PTM) i Porsche Stability Management (PSM) mogą być opcjonalnie połączone z Porsche Torque Vectoring (PTV), co znacznie poprawia zwrotność i precyzję kierowania, zwiększając tym samym przyjemność jazdy.
Sprzedaż nowego Porsche 911 Turbo w wersji Coupé i Cabrio rozpocznie się w Polsce 21 listopada. Podstawowe wersje modeli będą kosztować odpowiednio 178.784 euro (ok. 730.404 zł) za Coupé i 192.262 euro (ok. 785.467 zł) za Cabrio.