Syrena Meluzyna R. Jeździliśmy tym samochodem!

Jako pierwsza i jedyna redakcja w Polsce jeździliśmy Syreną Meluzyną R - prototypem wyścigowego samochodu skonstruowanego w Polsce. Wcześniej rozmawialiśmy z pomysłodawcą reanimacji Syreny jako marki - Arkadiuszem Kamińskim oraz Pawłem Dytko - konstruktorem wersji sportowej. Wrażenia z jazdy niesamowite. Tym większe, że na auto już można składać zamówienia!

Kiedy rok remu twórca firmy AK Motor powiedział dziennikarzom, że Syrena odrodzi się i będzie jeździła, powątpiewaliśmy. Tymczasem prototyp wersji wyścigowej bierze udział w pokazowej jeździe na ulicy Karowej w Warszawie podczas Rajdu Barbórka. A my mieliśmy okazję przejechać się autem dzień wcześniej, na prawym fotelu obok konstruktora pojazdu Pawła Dytko (z firmy Proto Cars z Nysy).

Syrena Meluzyna R powstawała przez kilka miesięcy. Podstawą jest konstrukcja rurowa, zawieszenie pochodzi od rajdówek grupy N. Silnik to dwulitrowa jednostka z turbodoładowaniem, przeszczepiona z Mitsubishi Lancera (rajdowego). Nadwozie wykonano z laminatów, na podstawie rysunków głównego designera i właściciela praw do marki Syrena - Arkadiusza Kamińskiego. Auto ma 400 KM mocy i do setki rozpędza się w ok. 3,5 sekundy. Jak mówi jego konstruktor, nie ma to takiego znaczenia, jak to, że Syrena Meluzyna R jest rasową rajdówką.

Czy samochód seryjny będzie podobny? Według zapewnień jego pomysłodawcy, nawet bardzo. Auto ma mieć kilka wersji nadwoziowych (grafiki na nowasyrena.pl): coupe, kabriolet i kombi. Standardowe wersje napędzane będą motorami 3- i 4-cylindrowymi. W wersjach mocniejszych dostępny ma być napęd na 4 koła.

Znane są już nawet szacunkowe ceny auta. Cennik ma startować od 30 tys. zł.

Marcin Klimkowski

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025