Syrena Meluzyna R. Jeździliśmy tym samochodem!

Jako pierwsza i jedyna redakcja w Polsce jeździliśmy Syreną Meluzyną R - prototypem wyścigowego samochodu skonstruowanego w Polsce. Wcześniej rozmawialiśmy z pomysłodawcą reanimacji Syreny jako marki - Arkadiuszem Kamińskim oraz Pawłem Dytko - konstruktorem wersji sportowej. Wrażenia z jazdy niesamowite. Tym większe, że na auto już można składać zamówienia!

Kiedy rok remu twórca firmy AK Motor powiedział dziennikarzom, że Syrena odrodzi się i będzie jeździła, powątpiewaliśmy. Tymczasem prototyp wersji wyścigowej bierze udział w pokazowej jeździe na ulicy Karowej w Warszawie podczas Rajdu Barbórka. A my mieliśmy okazję przejechać się autem dzień wcześniej, na prawym fotelu obok konstruktora pojazdu Pawła Dytko (z firmy Proto Cars z Nysy).

Syrena Meluzyna R powstawała przez kilka miesięcy. Podstawą jest konstrukcja rurowa, zawieszenie pochodzi od rajdówek grupy N. Silnik to dwulitrowa jednostka z turbodoładowaniem, przeszczepiona z Mitsubishi Lancera (rajdowego). Nadwozie wykonano z laminatów, na podstawie rysunków głównego designera i właściciela praw do marki Syrena - Arkadiusza Kamińskiego. Auto ma 400 KM mocy i do setki rozpędza się w ok. 3,5 sekundy. Jak mówi jego konstruktor, nie ma to takiego znaczenia, jak to, że Syrena Meluzyna R jest rasową rajdówką.

Czy samochód seryjny będzie podobny? Według zapewnień jego pomysłodawcy, nawet bardzo. Auto ma mieć kilka wersji nadwoziowych (grafiki na nowasyrena.pl): coupe, kabriolet i kombi. Standardowe wersje napędzane będą motorami 3- i 4-cylindrowymi. W wersjach mocniejszych dostępny ma być napęd na 4 koła.

Znane są już nawet szacunkowe ceny auta. Cennik ma startować od 30 tys. zł.

Marcin Klimkowski

Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯