Subaru Forester 2.0 D: Tanio, pewnie i oszczędnie

Obraz
Obraz

Forester 2.0 D przejechał ponad 60 tys. km pod naszym czujnym okiem. Efekt? Więcej niż zadowalający. Warto tu jednak zaznaczyć, że doświadczenia niektórych użytkowników bywają nieco odmienne.

Obraz
© (fot. Auto Świat/autoswiat.pl)

Samochody Subaru są znane i cenione z racji swoich doskonałych własności jezdnych. Niestety, słyną również z dużego apetytu na paliwo. Sytuacja zmieniła się od momentu, gdy 2,5 roku temu w ofercie Subaru pojawił się pierwszy silnik Diesla. Był to prawdziwy przełom w dziejach japońskiej firmy, ponadto nową jednostkę, zgodnie z tradycją, zbudowano w układzie bokser.

Szybko się okazało, że diesel Subaru ustępuje konkurencji pod niewieloma względami - nowoczesny, charakteryzuje się dobrą dynamiką, niskim spalaniem i przyjemnym brzmieniem. Musiało jednak upłynąć trochę czasu, aby można było wyciągnąć pierwsze wnioski dotyczące trwałości i niezawodności. Mieliśmy taką możliwość, gdyż pokonaliśmy ponad 60 tys. km Foresterem 2.0 D w wersji XC, który w stosunku do poprzedników dość mocno się zmienił - obecnie przypomina bardziej SUV-a niż uterenowione kombi.

* TU ZNAJDZIESZ WIĘCEJ ZDJĘĆ TEGO SUBARU * Gdy rozpoczynaliśmy jazdy jesienią 2008 r., nie wiedzieliśmy jeszcze, czy legendarna trwałość Subaru cechuje również i tę wersję. Natomiast wątpliwości nie było w kwestii wyposażenia. Bogata odmiana XC (choć nie jest topowa) w standardzie oferuje m.in. elektrycznie sterowane szyby i lusterka, automatyczną klimatyzację, podgrzewaną przednią szybę i lusterka boczne, komputer pokładowy, tempomat, wielofunkcyjną kierownicę, reflektory ksenonowe i - oczywiście - stały napęd wszystkich kół.

Obraz
© (fot. Auto Świat/autoswiat.pl)

Dodatkowo auto wyposażono w system lokalizacji satelitarnej DNA (automatycznie wzywa pomoc w razie awarii), a także czujniki parkowania i przyciemniane szyby. Wywindowało to cenę do 116 tys. zł, ale uznaliśmy, że wszystkie dodatki były warte dopłaty.

Dobre wrażenie zrobił sam silnik. Już pierwsze kilometry pokazały, że wysokoprężny motor o mocy 147 KM bez większych kłopotów napędza ważącego nieco ponad 1600 kg Forestera. Zmierzone przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 9,7 s to bardzo dobry wynik, a co ciekawe - lepszy od podawanego przez producenta o 0,7 s! Trzeba przyznać, że auto łatwo się rozpędza i wykazuje dobrą elastyczność na 5. i 6. biegu.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥