Stukonny diesel Megane - 1.5 dCi

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/261/meganeii-silnik.jpg',450,320) ) |
| --- | Mégane w wersji 3 i 5-drzwiowej dysponują już nową wersją silnika 1.5 dCi, którego moc została zwiększona do 100 KM (74kW). Wywodząca się z jednostki 1.5 dCi 80 KM (60kW), nowa odmiana silnika K9K stanowi uzupełnienie gamy silników wysokoprężnych i plasuje się między silnikiem 1.5 dCi 80 KM (60 kW) a 1.9 dCi 120 KM (88 kW) oferowanymi już uprzednio w modelu Mégane.
Wyświetl dane techniczne Megane 1.5 dCi, 100 KM )

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/261/meganeii-bok.jpg',450,255) ) |
| --- | Wprowadzony do sprzedaży w czerwcu 2001 roku w modelu Clio silnik 1.5 dCi (K9K) o mocy 65 KM (48kW) był pierwszą jednostką w gamie Renault, w której zastosowano system wtrysku paliwa Common Rail drugiej generacji. Wtrysk tzw. «kulisty» z nowoczesnym układem sterowania elektronicznego pozwala na lepszą kontrolę procesu spalania i to przez cały okres życia silnika. Jest to gwarancją znacznego obniżenia poziomu hałasu pracy silnika. Specjalna, zaawansowana technologia zastosowana w konstrukcji wtryskiwaczy zapewnia również optymalną wydajność układu zasilania i w konsekwencji, wyjątkowo niskie zużycia paliwa i niski poziom emisji zanieczyszczeń.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/261/meganeii-przod-gora.jpg',450,340) ) |
| --- | Nowa, 100-konna wersja silnika posiada wszystkie cechy wersji o mocy 65 i 80 KM, które zdecydowały o ich sukcesie i wprowadza nowe rozwiązania dotyczące układu doładowania i wtrysku paliwa. Silnik 1.5 dCi 100 KM jest wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii skonstruowanej w technologii wielołopatkowej. Zapewnia ona większe osiągi w wysokim zakresie obrotów, a jednocześnie elastyczność pracy przy niskiej prędkości obrotowej.
Wtryskiwacze zostały zbudowane według tej samej technologii, co w wersjach o niższej mocy, jednakże ciśnienie wtrysku paliwa zwiększono z 1400 do 1600 barów. Ta zmiana spowodowała konieczność wzmocnienia niektórych części silnika takich jak korbowody, tłoki, czy łożyska główne wału korbowego. Zużycie paliwa i emisja zanieczyszczeń utrzymują się na niskim poziomie poziomie: emisja CO2 nie przekracza 119 g / km w cyklu mieszanym.
Odwiedź gelerię Renault Megane

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025