Trwa ładowanie...
diesel
10-10-2005 14:08

Stukonny diesel Megane - 1.5 dCi

Stukonny diesel Megane - 1.5 dCi
d40afpy
d40afpy

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/261/meganeii-silnik.jpg',450,320) ) |
| --- | Mégane w wersji 3 i 5-drzwiowej dysponują już nową wersją silnika 1.5 dCi, którego moc została zwiększona do 100 KM (74kW). Wywodząca się z jednostki 1.5 dCi 80 KM (60kW), nowa odmiana silnika K9K stanowi uzupełnienie gamy silników wysokoprężnych i plasuje się między silnikiem 1.5 dCi 80 KM (60 kW) a 1.9 dCi 120 KM (88 kW) oferowanymi już uprzednio w modelu Mégane.
Wyświetl dane techniczne Megane 1.5 dCi, 100 KM )

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/261/meganeii-bok.jpg',450,255) ) |
| --- | Wprowadzony do sprzedaży w czerwcu 2001 roku w modelu Clio silnik 1.5 dCi (K9K) o mocy 65 KM (48kW) był pierwszą jednostką w gamie Renault, w której zastosowano system wtrysku paliwa Common Rail drugiej generacji. Wtrysk tzw. «kulisty» z nowoczesnym układem sterowania elektronicznego pozwala na lepszą kontrolę procesu spalania i to przez cały okres życia silnika. Jest to gwarancją znacznego obniżenia poziomu hałasu pracy silnika. Specjalna, zaawansowana technologia zastosowana w konstrukcji wtryskiwaczy zapewnia również optymalną wydajność układu zasilania i w konsekwencji, wyjątkowo niskie zużycia paliwa i niski poziom emisji zanieczyszczeń.

d40afpy

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/261/meganeii-przod-gora.jpg',450,340) ) |
| --- | Nowa, 100-konna wersja silnika posiada wszystkie cechy wersji o mocy 65 i 80 KM, które zdecydowały o ich sukcesie i wprowadza nowe rozwiązania dotyczące układu doładowania i wtrysku paliwa. Silnik 1.5 dCi 100 KM jest wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii skonstruowanej w technologii wielołopatkowej. Zapewnia ona większe osiągi w wysokim zakresie obrotów, a jednocześnie elastyczność pracy przy niskiej prędkości obrotowej.
Wtryskiwacze zostały zbudowane według tej samej technologii, co w wersjach o niższej mocy, jednakże ciśnienie wtrysku paliwa zwiększono z 1400 do 1600 barów. Ta zmiana spowodowała konieczność wzmocnienia niektórych części silnika takich jak korbowody, tłoki, czy łożyska główne wału korbowego. Zużycie paliwa i emisja zanieczyszczeń utrzymują się na niskim poziomie poziomie: emisja CO2 nie przekracza 119 g / km w cyklu mieszanym.
Odwiedź gelerię Renault Megane

d40afpy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40afpy
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj