Scania podpisała umowę na dostarczenie 3 000 silników, które będą służyły w pojazdach przeciągających samoloty po płycie lotniska. Będą one spełniać normy emisji spalin Tier i4.
Jednostki zostaną zamontowane w holownikach TaxiBot, których produkcja odbywa się w wyspecjalizowanych w wytwarzaniu sprzętu lotniskowego francuskich zakładach TDL. Oferta Scanii wygrała ze względu na ich zwartą, modułową konstrukcję, która pozwala je łatwo przystosować do przyszłych norm emisji spalin.
TaxiBot będą oferowane w dwóch wersjach: wąskiej do obsługi Airbusów A320 i szerokiej dla Airbusów A380. Pierwsza z nich ma dwie, 9 litrowe jednostki o mocy 294 kW każda, zaś druga - dwa 16-litrowe diesle V8 o mocy 566 kW każdy.
Projekt TaxiBot zrodził się jako joint venture pomiędzy firmami Airbus oraz IAI. Przewiduje się, że do 2022 r. zostanie złożonych 1 500 zamówień na tego typu holowniki. Ich próby przeprowadzono już w Niemczech oraz Francji.
Źródło: Scania
ll/moto.wp.pl