Trwa ładowanie...

Silniejszy, mocniejszy i tańszy - Suzuki SX4 S-CROSS

Silniejszy, mocniejszy i tańszy - Suzuki SX4 S-CROSSŹródło: zdjęcie producenta
d1u6y09
d1u6y09

Suzuki zmodernizowało model SX4 S-CROSS. Auto, będące obecnie największym modelem w europejskiej gamie firmy, doczekało się zaawansowanego faceliftingu. Producent traktuje ten zabieg niemal, jak w prowadzenie kolejnej generacji i trzeba przyznać, że zmiany są daleko idące.

Pierwszą, i naturalnie najwidoczniejszą, jest całkowite przebudowanie przodu samochodu. Nowy grill, zderzaki, maska mają nadawać SX4 muskularnego, mocnego wyglądu. Nowe większe opony pozwoliły uzyskać także wyższy prześwit podwozia. Bez wątpienia, w porównaniu ze stonowaną stylizacją poprzednika, teraz jest dużo bardziej wyraziście. Czy klienci docenią zabieg, okaże się po wynikach sprzedaży. Na szczęście to nie jedyne niespodzianki, jakie na nich czekają.

Sporo zmienia się pod maską. S-CROSS będzie oferowany wyłącznie z turbodoładowanymi silnikami benzynowymi: trzycylindrowym 1.0 l o mocy 112 KM oraz 1.4 l, rozwijającym 140 KM. Do silnika 1.0 dokomponowana jest 5-stopniowa skrzynia manualna albo 6-przełożeniowy automat. 1.4 współpracuje z 6-stopniową skrzynią manualną albo automatem. Mniejszy silnik występuje w konfiguracji napędu 2WD lub 4WD, podczas gdy 1.4 jest oferowany wyłącznie w połączeniu z napędem na wszystkie koła ALLGRIP.

Suzuki, wprowadzając nową wersję modelu, zmieniło również pakiety wyposażeniowe. Pierwsza wersja Comfort, pod względem bezpieczeństwa zawiera m.in. 7 poduszek powietrznych, a także system Hill Hold Control, ułatwiający ruszanie pod górę. Standardem jest system Engine Auto Stop Start. Bogatsza wersja Comfort, dodatkowo oferuje manualną klimatyzację, sprzęt audio z komunikacją Bluetooth oraz tempomat z ograniczeniem prędkości.

d1u6y09

Najbogatsza wersja Premium, w standardowym pakiecie zawiera m.in. światła do jazdy dziennej w technologii LED, 2-strefową automatyczną klimatyzację, czujnik deszczu i interaktywny system multimedialny, ze zintegrowaną tylną kamerą cofania.

Nowe Suzuki SX4 S-CROSS w bazowej odmianie 1.0 Boosterjet, ze skrzynią manualną i napędem 2WD, wyjściowo zostało wycenione na 66 900 złotych. Poprzednika w wyjściowej specyfikacji (z silnikiem wolnossącym 1.6) można było kupić za min. 78 900 zł. Jak widać, japońska firma zdecydowanie zweryfikowała swoją politykę cenową, stwarzając przy okazji zagrożenie dla najbliższych konkurentów. To obecnie jeden z najtańszych w Polsce crossoverów, oferujący przy tym bogate wyposażenie i sprawny napęd 4x4. Doładowane silniki, mimo skromnych pojemności, pozytywnie zaskakują swoimi możliwościami. To przede wszystkim zasługa niewielkiej masy samochodu, bowiem mierzące 4,3 m auto waży w bazowej odmianie 2WD zaledwie 1090 kg.

Borys Czyżewski

d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj