Trwa ładowanie...

Segway Apex H2 ma być motocyklem na wodór. Dostanie naboje zamiast opcji tankowania

Segway to firma, która zaistniała dzięki dwukołowym pojazdom miejskim, które do dziś jednoznacznie kojarzą się z tą nazwą. Jednak swoją przyszłość marka ta wiąże z produkcją jednośladów elektrycznych i chce być na tym polu pionierem, tworząc elektryczny motocykl Apex H2 na wodór.

Segway Apex H2Segway Apex H2Źródło: Materiały prasowe, fot: Segway
d4jdngl
d4jdngl

Oprócz "tradycyjnych" segwayów amerykańska firma już produkuje małe elektryczne motocykle offroadowe. Są to lekkie pojazdy o mocy kilku koni mechanicznych. To dopiero początek. Segway ma dużo bardziej ambitne plany i chce produkować duże elektryczne motocykle i od razu rzuca się na bardzo głęboką wodę, zapowiadając wodorowy model Apex H2.

Już na pierwszych szkicach motocykl ten prezentuje się bardzo futurystycznie, a całość wygląda jeszcze bardziej imponująco, gdy zagłębimy się w szczegóły techniczne. Segway Apex H2 ma być motocyklem elektrycznym, który prawdopodobnie będzie miał opcję ładowania baterii z gniazdka, ale przede wszystkim ma mieć ogniwa paliwowe zasilane wodorem. Już samo to byłoby przełomem w świecie motocykli, ale Segway idzie krok dalej i stara się rozwiązać problem małej liczby stacji oferujących wodór.

Segway Apex H2 Materiały prasowe
Segway Apex H2Źródło: Materiały prasowe, fot: Segway

Zamiast tankowania wodoru do baku, motocykl ma mieć na pokładzie trzy mniejsze zbiorniki z tym paliwem. Przypominają one większą wersję nabojów z CO2 używanych w syfonach. Gdy wodór się skończy, będzie trzeba wymienić je na pełne i jechać dalej. Odwiedzenie stacji będzie konieczne dopiero po pewnym czasie, by napełnić kilka zestawów takich nabojów z wodorem.

d4jdngl

Segway Apex H2 ma być napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 82 KM (60 kW), co pozwoli na rozpędzenie motocykla od 0 do 100 km/h w 4 s i osiągnięcie prędkości maksymalnej 150 km/h. Zużycie wodoru ma wynosić 1 kg na 100 km. Ciekawym rozwiązaniem technicznym byłoby przednie zawieszenie z wahaczem zamiast widelca, podobne do tego, jakie miała Yamaha GTS 1000.

Segway Apex H2 Materiały prasowe
Segway Apex H2Źródło: Materiały prasowe, fot: Segway

Pomysł Segwaya jest imponujący i ambitny, a obietnice robią wrażenie. Apex H2 miałby zadebiutować już w 2023 r. Do tego miałby kosztować równowartość nieco ponad 40 tys. zł., co czyniłoby go bezpośrednim konkurentem dla modeli spalinowych. Przy takich zapowiedziach trudno podchodzić do nich inaczej niż "uwierzymy, jak zobaczymy". Jednak widać, że plany Segwaya są ambitne i nawet jeśli nie zostaną zrealizowane tak szybko, to mogą odmienić losy tej firmy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d4jdngl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4jdngl
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj