Segway Apex H2 ma być motocyklem na wodór. Dostanie naboje zamiast opcji tankowania

Segway to firma, która zaistniała dzięki dwukołowym pojazdom miejskim, które do dziś jednoznacznie kojarzą się z tą nazwą. Jednak swoją przyszłość marka ta wiąże z produkcją jednośladów elektrycznych i chce być na tym polu pionierem, tworząc elektryczny motocykl Apex H2 na wodór.

Segway Apex H2Segway Apex H2
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Segway
Szymon Jasina

Oprócz "tradycyjnych" segwayów amerykańska firma już produkuje małe elektryczne motocykle offroadowe. Są to lekkie pojazdy o mocy kilku koni mechanicznych. To dopiero początek. Segway ma dużo bardziej ambitne plany i chce produkować duże elektryczne motocykle i od razu rzuca się na bardzo głęboką wodę, zapowiadając wodorowy model Apex H2.

Już na pierwszych szkicach motocykl ten prezentuje się bardzo futurystycznie, a całość wygląda jeszcze bardziej imponująco, gdy zagłębimy się w szczegóły techniczne. Segway Apex H2 ma być motocyklem elektrycznym, który prawdopodobnie będzie miał opcję ładowania baterii z gniazdka, ale przede wszystkim ma mieć ogniwa paliwowe zasilane wodorem. Już samo to byłoby przełomem w świecie motocykli, ale Segway idzie krok dalej i stara się rozwiązać problem małej liczby stacji oferujących wodór.

Segway Apex H2
Segway Apex H2 © Materiały prasowe | Segway

Zamiast tankowania wodoru do baku, motocykl ma mieć na pokładzie trzy mniejsze zbiorniki z tym paliwem. Przypominają one większą wersję nabojów z CO2 używanych w syfonach. Gdy wodór się skończy, będzie trzeba wymienić je na pełne i jechać dalej. Odwiedzenie stacji będzie konieczne dopiero po pewnym czasie, by napełnić kilka zestawów takich nabojów z wodorem.

Segway Apex H2 ma być napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 82 KM (60 kW), co pozwoli na rozpędzenie motocykla od 0 do 100 km/h w 4 s i osiągnięcie prędkości maksymalnej 150 km/h. Zużycie wodoru ma wynosić 1 kg na 100 km. Ciekawym rozwiązaniem technicznym byłoby przednie zawieszenie z wahaczem zamiast widelca, podobne do tego, jakie miała Yamaha GTS 1000.

Segway Apex H2
Segway Apex H2 © Materiały prasowe | Segway

Pomysł Segwaya jest imponujący i ambitny, a obietnice robią wrażenie. Apex H2 miałby zadebiutować już w 2023 r. Do tego miałby kosztować równowartość nieco ponad 40 tys. zł., co czyniłoby go bezpośrednim konkurentem dla modeli spalinowych. Przy takich zapowiedziach trudno podchodzić do nich inaczej niż "uwierzymy, jak zobaczymy". Jednak widać, że plany Segwaya są ambitne i nawet jeśli nie zostaną zrealizowane tak szybko, to mogą odmienić losy tej firmy.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3