Segway Apex H2 ma być motocyklem na wodór. Dostanie naboje zamiast opcji tankowania

Segway to firma, która zaistniała dzięki dwukołowym pojazdom miejskim, które do dziś jednoznacznie kojarzą się z tą nazwą. Jednak swoją przyszłość marka ta wiąże z produkcją jednośladów elektrycznych i chce być na tym polu pionierem, tworząc elektryczny motocykl Apex H2 na wodór.

Segway Apex H2Segway Apex H2
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Segway
Szymon Jasina

Oprócz "tradycyjnych" segwayów amerykańska firma już produkuje małe elektryczne motocykle offroadowe. Są to lekkie pojazdy o mocy kilku koni mechanicznych. To dopiero początek. Segway ma dużo bardziej ambitne plany i chce produkować duże elektryczne motocykle i od razu rzuca się na bardzo głęboką wodę, zapowiadając wodorowy model Apex H2.

Już na pierwszych szkicach motocykl ten prezentuje się bardzo futurystycznie, a całość wygląda jeszcze bardziej imponująco, gdy zagłębimy się w szczegóły techniczne. Segway Apex H2 ma być motocyklem elektrycznym, który prawdopodobnie będzie miał opcję ładowania baterii z gniazdka, ale przede wszystkim ma mieć ogniwa paliwowe zasilane wodorem. Już samo to byłoby przełomem w świecie motocykli, ale Segway idzie krok dalej i stara się rozwiązać problem małej liczby stacji oferujących wodór.

Segway Apex H2
Segway Apex H2 © Materiały prasowe | Segway

Zamiast tankowania wodoru do baku, motocykl ma mieć na pokładzie trzy mniejsze zbiorniki z tym paliwem. Przypominają one większą wersję nabojów z CO2 używanych w syfonach. Gdy wodór się skończy, będzie trzeba wymienić je na pełne i jechać dalej. Odwiedzenie stacji będzie konieczne dopiero po pewnym czasie, by napełnić kilka zestawów takich nabojów z wodorem.

Segway Apex H2 ma być napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 82 KM (60 kW), co pozwoli na rozpędzenie motocykla od 0 do 100 km/h w 4 s i osiągnięcie prędkości maksymalnej 150 km/h. Zużycie wodoru ma wynosić 1 kg na 100 km. Ciekawym rozwiązaniem technicznym byłoby przednie zawieszenie z wahaczem zamiast widelca, podobne do tego, jakie miała Yamaha GTS 1000.

Segway Apex H2
Segway Apex H2 © Materiały prasowe | Segway

Pomysł Segwaya jest imponujący i ambitny, a obietnice robią wrażenie. Apex H2 miałby zadebiutować już w 2023 r. Do tego miałby kosztować równowartość nieco ponad 40 tys. zł., co czyniłoby go bezpośrednim konkurentem dla modeli spalinowych. Przy takich zapowiedziach trudno podchodzić do nich inaczej niż "uwierzymy, jak zobaczymy". Jednak widać, że plany Segwaya są ambitne i nawet jeśli nie zostaną zrealizowane tak szybko, to mogą odmienić losy tej firmy.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇