Seat zapowiada nowego SUV-a - debiut w 2018 roku

Seat, do niedawna nieobecny w segmencie SUV-ów, niedawno wystartował z modelem Ateca, który sprzedaje się całkiem nieźle. Hiszpańska marka nie zamierza jednak poprzestać na jednej propozycji. Jeszcze w tym roku zadebiutuje mniejsza Arona, a w przyszłym, największy SUV, bazujący najprawdopodobniej na Škodzie Kodiaq.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Seat
Aleksander Ruciński

W sieci pojawiły się pierwsze przecieki prezentujące sylwetkę nowego, dużego Seata. Jak nietrudno zauważyć, auto będzie stylistycznym rozwinięciem pozostałych modeli hiszpańskiego producenta. Do charakterystycznych elementów można zaliczyć ostro narysowany przód z trójkątnymi reflektorami, wykorzystującymi diody LED. Cała reszta, z racji prawdopodobnego pokrewieństwa z Kodiaqiem, będzie zapewne przypominać to, co znamy już ze Škody. Choć oczywiście niewykluczone, że Seat dorzuci trochę stylistycznych smaczków.

Obraz
© Materiały prasowe | Seat

Wiadomo już, że nowy SUV zadebiutuje nie później niż w 2018 roku. Trzeba przyznać, że Seat działa szybko. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w ciągu dwóch lat do gamy producenta dołączą aż 3 SUV-y. Całkiem nieźle jak na firmę, która dotychczas nie miała wiele wspólnego z pojazdami tego typu. Nie da się ukryć, że Volkswagen mocno inwestuje w Seata, co powinno się opłacić. Po kilku chudych latach Hiszpanie powoli powracają do gry.

Na razie jest jeszcze zbyt wcześnie, żeby mówić o szczegółach technicznych dotyczących największego SUV-a w ofercie Seata. Póki co nie znamy nawet jego nazwy. Jednakże nietrudno się domyślić, że auto będzie powieleniem tego, do czego przyzwyczaiły nas pozostałe marki koncernu Volkswagena. Z racji, że za bazę najprawdopodobniej posłuży Kodiaq, należy spodziewać się wersji z napędem na przód jak i na cztery koła oraz całkiem bogatej gamy silników. Wyposażenie powinno być bardzo podobne, choć Seat z pewnością nacechuje swoje auto bardziej sportowo. Mniejszy prześwit i twardsze zawieszenie wydają się oczywistością.

Obraz
© Materiały prasowe | Seat

Co ciekawe, pojawienie się dużego, rodzinnego SUV-a może oznaczać śmierć popularnego minivana znanego pod nazwą Alhambra. Pod względem konstrukcyjnym jest to już dość leciwa propozycja i nic nie wskazuje, żeby Seat pracował nad bepośrednim następcą. Najwyraźniej hiszpańska marka, jak wielu innych producentów, podda się coraz powszechniejszemu trendowi zastępowania minivanów SUV-ami.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła