Seat Arona wchodzi na rynek. Poważne zagrożenie dla Opla i Citroëna

Terenowa wersja Seata Ibizy właśnie wjechała na polski rynek. Najnowszego crossovera Aronę możecie nabyć już za 63 500 zł. Czy to dobra oferta?

Obraz
Źródło zdjęć: © WP.PL | Mateusz Żuchowski
Marcin Łobodziński

Konkurencja nie śpi w tym segmencie i co chwila mamy jakąś premierę. Arona co prawda został zaprezentowany już chwilę temu, ale dopiero teraz zostaje wprowadzona na rynek. To rywal m.in. takich nowości jak Opel Crossland X czy Citroën C3 Aircross.

Auto jest dostępne z dwoma silnikami i w czterech specyfikacjach wyposażenia: Reference, Style, Full LED i Excellence. Bazowy motor 1,0 TSI rozwija moc 95 KM i jest łączony z manualną przekładnią 5-biegową, natomiast mocniejszy 110 KM z 6-biegową manualną lub 7-biegową automatyczną. Dopłata do tej ostatniej wynosi 6400 zł.

Obraz
© Materiały prasowe

W standardzie wersji podstawowej Reference znajdują się m.in.:

  • komplet poduszek powietrznych i układów przeciwpoślizgowych,
  • system kontroli odstępu z funkcją awaryjnego hamowania,
  • asystent podjazdu,
  • klimatyzacja manualna,
  • elektrycznie sterowane szyby,
  • elektrycznie sterowane lusterka,
  • centralny zamek,
  • system multimedialny z 5-calowym ekranem monochromatycznym, 4 głośnikami i systemem Bluetooth,
  • wielofunkcyjna kierownica. Jak więc widać, auto jest dobrze wyposażone już w wersji podstawowej. Jednak podobnym standardem może pochwalić się także konkurencja. Przykładem niech będzie Opel Crossland X.
Obraz
© Materiały prasowe | Seat

Kosztuje od 59 950 zł, ale ma słabszy silnik i w standardzie nie znajdziemy elektrycznie sterowanych szyb z tyłu. Jest za to tempomat i podgrzewane lusterka. Lepiej porównać wyższą specyfikację obu samochodów z podobnymi silnikami. Arona 1,0 TSI 115 KM Style kosztuje 66 500 zł, natomiast Crossland X 1,2 Turbo 110 KM Enjoy od 64 300 zł.

Seat w tym wyposażeniu ma już tempomat i system wykrywania zmęczenia, multimedia z kolorowym ekranem, światła przeciwmgielne i 16-calowe obręcze aluminiowe. Opel oferuje podobny zestaw, ale kosztuje nieznacznie mniej. A Citroën?

Sreat Arona - premiera statyczna / fot. Mateusz Żuchowski
© WP.PL | Mateusz Żuchowski

Za model C3 Aircross 1,2 PureTech 110 KM Feel zapłacimy 64 900 zł. Standard wyposażenia jest zasadniczo taki sam, ale Citroën ma największy ekran i, podobnie jak Opel, 6 głośników.

Porównując tylko te trzy samochody, łatwo zauważyć, że importerzy obserwują się nawzajem w kwestii standardów wyposażenia i cen. Za sukcesem konkretnego modelu może stać wizerunek marki oraz wygląd samochodu. To jednak już kwestia indywidualna.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀