WAŻNE
TERAZ

Afera ws. działki pod CPK. Dymisje w KOWR

Samochody za mniej niż 1000 zł

None

Obraz

/ 11Można tanio

Obraz
© sxc.hu

Postanowiliśmy sprawdzić, czy za 1000 zł można kupić sprawny samochód, który bez żadnych dodatkowych zabiegów będzie się nadawał do codziennej jazdy. Nasze poszukiwania prowadziliśmy na serwisach ogłoszeniowych i prezentujemy tutaj ceny, jakie faktycznie udało nam się znaleźć.

Po ominięciu całej masy ofert prezentujących auta sprzedawane na części okazało się, że osoba z 1000 zł w portfelu ma całkiem spory wybór. Za tę kwotę można kupić samochody włoskie, francuskie, ale też niemieckie i japońskie. Należy się liczyć z tym, że będą to głównie niewielkie auta miejskie, a ich stan często pozostawia wiele do życzenia, ale bez problemu pozwolą na codzienne dojazdy do szkoły lub pracy i na zakupy.

Kilka ogłoszeń nas zaskoczyło, gdyż nie spodziewaliśmy się, że niektóre z tych samochodów są tak tanie. W wielu przypadkach duże znaczenie ma to, czy dane auto zostało zatankowane, bo znajdujące się w baku paliwo wyraźnie zwiększa jego wartość. W naszej galerii prezentujemy 10 wybranych modeli. Jednak chętni na "auto za tysiaka" bez problemu znajdą ich o wiele więcej.

/ 11Toyota Corolla

Obraz
© Charles01/CC 3.0 Unported

Corolla to najpopularniejszy samochód na całym globie. Przez ostatnie 40 lat średnio co 40 sekund gdzieś na świecie sprzedawany jest kolejny egzemplarz. Oznacza to, że na rynku wtórnym jest w czym wybierać.

Szósta generacja (oznaczana E90) popularnego japońskiego hatchbacka była produkowana w latach 1987-1992 i swoje lata świetności ma już za sobą. Oznacza to, że najtańsze egzemplarze można kupić za około 1000 zł. Nam udało się znaleźć wersję trzydrzwiową z silnikiem 1.3 75KM. Samochód jest co prawda dość mocno pordzewiały, ale i tak jest to dość duże zaskoczenie, że można go nabyć za tak niewielką kwotę.

cena: 1000 zł

/ 11Mitsubishi Colt

Obraz
© Rudolf Stricker/CC 3.0 Unported

Aktualnie sprzedawana generacja małego Mitsubishi nie należy do najciekawszych, ani najlepszych samochodów, jednak egzemplarze produkowane kilkanaście lat temu wypadały bardzo dobrze na tle konkurencji.

Czwarta generacja Colta (C50) cieszyła się w Europie niemałą popularnością. Z tego powodu można dzisiaj znaleźć wiele ofert tego modelu. Produkowany w latach 1987-1992 japoński samochód jest nieco droższy od europejskich konkurentów z tego okresu, ale też bardziej nowoczesny. Dzięki pochlebnym opiniom w prasie i wielkiemu sukcesowi wcześniejszej generacji, także czwarta była bardzo chętnie kupowana i do dzisiaj wiele egzemplarzy jeździ po europejskich drogach.

cena: 950 zł

/ 11Peugeot 205

Obraz
© Rudolf Stricker/CC 3.0 Unported

Francuscy producenci byli liderami w produkcji małych samochodów miejskich. Zwrotne, stosunkowo wygodne z bagażnikiem idealnym na zakupy stały się bardzo popularne. Obok prezentowanego Peugeota 205, można było znaleźć Citroena AX i Renault 5. O tym, jak chętnie kupowane były te auta może świadczyć fakt, że 205 był produkowany przez 15 lat, w ciągu których sprzedano 5,3 mln egzemplarzy. Natomiast brytyjski Car Magazine nazwał go samochodem lat 80.

Niestety, drugą stroną medalu jest jakość wykonania. Francuskie samochody nie zawsze wytrzymują próbę czasu, a ich naprawy mogą być kosztowne. Oprócz tego, niewielkie silniki montowane w 205 (najmniejszy to 1.0) miały niewielką moc, ale zapewniały też niskie zużycie paliwa.

cena: 800 zł

/ 11Volkswagen Polo

Obraz
© Sven Storbeck/CC 3.0 Unported

Niemiecką odpowiedzią na francuskie i włoskie samochody miejskie był VW Polo. Rosnący rynek segmentu B spowodował większe zainteresowanie Polo. Jednak już wtedy samochody z oferty VW były droższe, niż auta konkurencji. Oznaczało to, że małe Polo cenowo było zbliżone raczej do Forda Escorta i Opla Astry.

Dzisiaj ceny się wyrównały i druga generacja w wersji sprzed liftingu bez problemu znalazła się w naszym zestawieniu. Jeśli ktoś zdecyduje się na zakup tego samochodu, ma do wyboru wersje 3-drzwiowe (kombi i coupe) oraz 2-drzwiowego sedana.

cena: 700 zł

/ 11Polonez Caro

Obraz
© zdjęcie producenta

Samochodu bazującego na Fiacie 125p (który też mógłby się znaleźć w tym zestawieniu) nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Dzięki niemu pod koniec lat 70. Polacy, zamiast klasycznego sedana, mogli kupić nowocześniej wyglądającego hatchbacka. Włoska stylistyka miała oznaczać zmiany, jednak włoska technologia została ta sama.

Popularny i pożądany w PRL-u nie wytrzymał zderzenia z wolnym rynkiem. Jednak produkowana w latach 1991-1997 wersja Caro nadal cieszyła się popularnością. Niska cena nowego samochodu i szybki spadek jego wartości oznacza, że jest to najnowszy samochód, który tutaj przedstawiamy.

cena: 600 zł

/ 11Fiat Uno

Obraz
© zdjęcie producenta

Uno w wersji po liftingu jest dzisiaj jednym z popularniejszych starych samochodów miejskich. Egzemplarze tak zwanej drugiej serii powstawały we Włoszech w latach 1989-1995, ale warto wspomnieć, że model ten jest do dzisiaj produkowany w Brazylii.

Lifting był na tyle znaczący, że samochód wydaje się dużo mniej kanciasty, a przez to dużo nowszy, niż inne auta w tej cenie. Oprócz tego, mimo typowo włoskiego wykonania (nie należy liczyć na bezawaryjność) nie jest samochodem najdroższym w utrzymaniu. Dzięki temu ten zastąpiony przez Punto model nadal cieszy się dużą popularnością.

cena: 600 zł

/ 11Ford Fiesta

Obraz
© Rudolf Stricker/CC 3.0 Unported

Trzecia generacja Fiesty to najdłużej produkowana wersja tego modelu. Pierwsze egzemplarze (z przełomu lat 80. i 90. Można dzisiaj kupić niezwykle tanio (ceny zbliżone do Opla Corsy A). Duża popularność samochodów segmentu B w Europie oznacza, że większość aut tej wielkości była sprzedawana w dużych ilościach.

Tak też było z Fiestą Mk3. Do dzisiaj jest to najlepiej sprzedająca się generacja tego małego Forda. Z tego powodu nie ma problemu ze znalezieniem bardzo konkurencyjnych cenowo ofert.

cena: 600 zł

/ 11Fiat Cinquecento

Obraz
© zdjęcie producenta

Samochód, który w polskiej motoryzacji zastąpił Malucha. To chyba mówi wszystko o tym modelu. W latach 90. służył jako auto miejskie, na zakupy, ale też rodzinne na długie podróże. Dzisiaj powoduje raczej uśmiechy, ale jest jedną z najtańszych metod na posiadanie własnych "czterech kółek".

Podstawowa wersja była wyposażona w silnik 0.7 o mocy 31 KM pochodzący z modelu 126p BIS. Za nieco większą kwotę można nabyć samochody z silnikami 0.9 lub 1.1 (wersja Sporting). Również reszta samochodu, wraz z prostą bryłą, jest minimalistyczna, więc pasażerowie nie mogą liczyć na żadne wygody.

cena: 550 zł

10 / 11Nissan Micra

Obraz
© Xen 1986

Samochód zaprezentowany w 1982 roku został stworzony jako konkurent niezwykle popularnej Hondy City. Pierwsza generacja Micry (K10) bardzo szybko została doceniona za jakość wykonania i niezawodność. Ta wersja była produkowana do 1992, co oznacza, że dostępne dzisiaj egzemplarze są bardzo stare, ale ich cena bywa niezwykle niska.

Najtańsza oferta, jaką udało się nam znaleźć to jedyne 550 zł, ale w przedziale 800-1000 zł znaleźć można znacznie więcej egzemplarzy małego Nissana.

cena: 550 zł

11 / 11Fiat 126p

Obraz
© zdjęcie producenta

Niektóre rzeczy się nie zmieniają. Od wielu lat najtańszym samochodem dostępnym w Polsce jest poczciwy Maluch. Na początku było to najtańsze nowe auto, a dzisiaj - używane. W pełni sprawny i posiadający przegląd egzemplarz modelu 126p może być wasz już za 400 zł, czyli kwotę niewiele większą niż ta, jaką niejeden właściciel dużego samochodu zostawia na stacji benzynowej.

Maluch, czyli samochód, który zmotoryzował Polskę, nie potrzebuje dodatkowej prezentacji. Co prawda dzisiaj jest rzadkością, ale jeszcze nie tak dawno był najpopularniejszym autem na naszych drogach. Natomiast prosta konstrukcja i łatwość ewentualnych napraw mogą tylko zachęcić potencjalnych kupców.

cena: 400 zł

Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne