Samochody, którymi jeździli premierzy Polski. Oto 7 najciekawszych modeli
BMW serii 7
Jedno z najpopularniejszych aut nie tylko obecnego i poprzednich premierów, ale także Kancelarii Prezydenta. BMW serii 7 zostało tu zamieszczone jako jedyny współczesny samochód, który był do dyspozycji m.in. Beaty Szydło (2015-2017) oraz Mateusza Morawieckiego (od 2017). Rządzący jeżdżą też takimi modelami jak audi a8l czy mercedesa s450 l. W dalszej części galerii znajdą się nieco bardziej oryginalne, a przede wszystkim starsze auta.
Polonez caro
Polonezem caro jeździł swego czasu premier Waldemar Pawlak (czerwiec 1992 - lipiec1992 oraz 1993 - 1995). Był to jego wyraz poparcia dla polskiej gospodarki. Legenda głosi, że gdy tylko znikały kamery i obiektywy, przesiadał się do wygodniejszej i nowocześniejszej lancii themy
Peugeot 604 ti
Peugeotem 604 ti jeździł Prezes Rady Ministrów Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej Wojciech Jaruzelski (1981-1985). Do napędu służyła 2,7-litrowa V6 o mocy 147 KM.
Jamnik fiat 125p
Przedłużonym fiatem 125p, tzw. Jamnikiem, jeździł Piotr Jaroszewicz (1970-1980). Podobno powstało ok. 70 takich aut oraz dodatkowo 7 kabrioletów. Wg różnych źródeł do dziś zachowały się 4 egzemplarze. Piotr Jaroszewicz jeździł także innym, o wiele bardziej luksusowym samochodem.
Mercedes w109 300 sel
Ta niezwykle luksusowa limuzyna, mercedes w109 300 SEL. Protoplasta dzisiejszej klasy s służył w latach 70. Piotrowi Jaroszewiczowi.
Jaguar mark x
Trudno wyobrazić sobie krajobraz Warszawy lat 60. z jaguarem mark x. Takim pojazdem jeździł Józef Cyrankiewicz (1954-1970), autor słynnych słów "Każdy prowokator czy szaleniec, który odważy się podnieść rękę przeciw władzy ludowej, niech będzie pewny, że mu tę rękę władza ludowa odrąbie". Podobno Urząd Rady Ministrów na jego zlecenie zamówił jaguara e-type. Cyrankiewicz był wielkim miłośnikiem motoryzacji - ponadto jeździł Buickiem Skylark Cabrio z 1953 roku w kolorze... różowym.
Austin six
Bolesław Bierut (1952-1954) ściągnął na specjalne zamówienie austina six, który był pierwszym, powojennym samochodem rządowym. Choć Amerykanie składali Polakom oferty kupna aut (m.in. buicków), ci nie korzystali z ich uprzejmości i nabywali pojazdy innymi drogami.