Rodzinny minivan za 20 tys. zł
Opel Zafira II
Od ponad dwóch dekad mamy do dyspozycji rozwijający się rynek rodzinnych vanów i minivanów - aut od podstaw projektowanych z myślą o rodzinach z dziećmi. Budżet w wysokości 20 tysięcy złotych pozwali na kupno modelu dopasowanego do indywidualnych potrzeb. Oferta rynku wtórnego jest bardzo bogata
Od ponad dwóch dekad mamy do dyspozycji rozwijający się rynek rodzinnych minivanów – aut od podstaw projektowanych z myślą o rodzinach z dziećmi. Budżet w wysokości 20 tysięcy złotych pozwoli na kupno modelu dopasowanego do indywidualnych potrzeb. Oferta rynku wtórnego jest bardzo bogata.
Zacznijmy od bardzo popularnej na naszym rynku propozycji zza Odry. Opel wszedł na rynek z małym opóźnieniem względem bezpośredniej konkurencji. Nie oznacza to jednak, że jego konstrukcje nie są warte uwagi. W 1999 Niemcy wprowadzili do oferty pierwszego w swojej historii kompaktowego minivana. Zafira pierwszej generacji oparta została na podwoziu Astry II, biorąc od niej także układ jezdny, jednostki napędowe oraz deskę rozdzielczą. Zachwyciła funkcjonalnością wnętrza i przede wszystkim przemyślanym systemem umożliwiającym chowanie w podłodze bagażnika trzeciego rzędu siedzeń. W 2005 pojawiła się druga odsłona modelu, wykorzystująca mechanikę Astry III. Tutaj także zadbano o wszechstronność przedziału pasażerskiego i wysoki komfort jazdy. Musimy pamiętać, że większość słabszych wersji silnikowych ma bardzo ubogie wyposażenie. Pod maską Zafiry II najlepiej sprawdza się idealnie współpracujący z instalacją gazową LPG silnik 1,8 o mocy 140 KM. Amatorom jednostek wysokoprężnych najlepiej polecić opracowany
przez Fiata motor 1,9 CDTI, generujący w zależności od wersji 100, 120 lub 150 KM.