Po premierze nowego Renault Twingo, które przeszło niewielkie zmiany stylistyczne teraz przyszedł czas na odświeżone odmiany od Renault Sport - będą to Twingo R.S. i Twingo Gordini R.S.
Najszybsze odmiany miejskiego Twingo, podobnie jak poprzednio, będą dysponować mocą 133 KM z silnika 1.6 16V R.S. Może cieszyć, że w dobie downsizingu Renault zdecydowało się na jednostkę bez turbosprężarki, która zapewni lepszy rozkład mocy. Mimo to francuzi zapewniają, że silnik będzie bardziej ekonomiczny i ekologiczny niż dotychczas. Zapowiadane 6,5 l/100 km w cyklu mieszanym jest zapewne zbyt optymistyczne, ale można liczyć, że na stacji benzynowej Renault nie nadwyręży za bardzo kieszeni swojego właściciela.
Elementy nadwozia, takie jak zmieniony przedni zderzak, zdaniem Renault mają nawiązywać do bolidów F1. Takie stwierdzenie wydaje się nieco naciągane, ale agresywne dodatki i dwa białe pasy na samochodzie dodają mu sportowego charakteru.
Twingo R.S. otrzyma sportowe zawieszenie, które zapewni lepsze trzymanie w zakrętach. Klienci będą się mogli też zdecydować na obniżone o 4 mm zawieszenie nazwane "Cup" o jeszcze bardziej sportowej charakterystyce. Za bezpieczeństwo będą odpowiadać większe niż w standardowym Twingo hamulce - o średnicy 280 mm z przodu i 240 mm z tyłu. Dla osób odwiedzających tory wyścigowe Renault proponuje R.S. Monitor, czyli system telemetrii pomagający poprawić technikę jazdy.
Twingo R.S. od debiutu we wrześniu 2008 roku stało się liderem samochodów segmentu A o bardziej sportowym zacięciu. Przez ten czas nabywców znalazło ponad 10 tys. tych samochodów. W marcu 2012 do salonów trafi nowa odsłona tego modelu, która ma kontynuować dobrą passę. Twingo R.S. będzie dostępne za 16 900 euro (nieco ponad 70 000 zł). Nieco droższa wersja Twingo Gordini R.S. (z 17-calowymi felgami, automatyczną klimatyzacją i skórzaną tapicerką) ma być dostępna od 18 100 euro, czyli 5 tys. złotych drożej niż "zwykły" R.S.
sj