Renault Twingo
Miejska (r)ewolucja
Historia modelu Twingo zaczyna się od zapatrzenia się Francuzów na koncepcyjny model Beskid, który mógł stać się hitem FSM. Niedługo po wygaśnięciu praw intelektualnych do bryły zaprojektowanego w 1983 roku pojazdu zaprezentowano pierwszą generację Twingo.
W 2014 roku marka Renault podjęła wyzwanie zaprojektowania tego modelu na nowo. W dwadzieścia lat po debiucie Renault proponuje trzecią generację małego miejskiego auta - całkowicie nowe Twingo o sympatycznym wyglądzie ze sporą dawką innowacji, ofertą czterech przewodnich kolorów i oczywiście z imponującymi możliwościami personalizacji.
Konstrukcja z silnikiem umieszczonym z tyłu - jak w Porsche - jest w tym segmencie samochodów nietypowa, ale ma liczne zalety. Auto jest zwrotne, a jego średnica zawracania wynosi 8,65 m - średnio o 1 metr mniej niż w samochodach, które stanowią dla niego bezpośrednią konkurencję. Wnętrze nowego Twingo jest większe, niż u poprzednika, ale nadal nie tak przestronne, jak u niektórych konkurentów.
Nowe Twingo ma dłuższą o 22 cm kabinę, pomimo zmniejszenia wymiarów zewnętrznych o 10 cm. Jest praktyczne. Ma pięciodrzwiowe nadwozie, pomysłowe schowki i bagażnik o pojemności 219 l z całkowicie płaską podłogą po złożeniu siedzeń oraz zaskakującą możliwość przewożenia we wnętrzu ładunków o długości 2,20 m. Zapewnia znakomitą widoczność do przodu, a fotel kierowcy znajduje się wysoko, co jest szczególnie cennym atutem w mieście.