Renault Twingo
Miejska (r)ewolucja
W 2014 roku marka Renault podjęła wyzwanie zaprojektowania Twingo na nowo. W dwadzieścia lat po debiucie tego modelu, Renault proponuje trzecią generację małego miejskiego auta - całkowicie nowe Twingo o sympatycznym wyglądzie ze sporą dawką innowacji i ofertą czterech przewodnich kolorów. I oczywiście z imponującymi możliwościami personalizacji.
Historia modelu Twingo zaczyna się od zapatrzenia się Francuzów na koncepcyjny model Beskid, który mógł stać się hitem FSM. Niedługo po wygaśnięciu praw intelektualnych do bryły zaprojektowanego w 1983 roku pojazdu zaprezentowano pierwszą generację Twingo.
W 2014 roku marka Renault podjęła wyzwanie zaprojektowania tego modelu na nowo. W dwadzieścia lat po debiucie Renault proponuje trzecią generację małego miejskiego auta - całkowicie nowe Twingo o sympatycznym wyglądzie ze sporą dawką innowacji, ofertą czterech przewodnich kolorów i oczywiście z imponującymi możliwościami personalizacji.
Konstrukcja z silnikiem umieszczonym z tyłu - jak w Porsche - jest w tym segmencie samochodów nietypowa, ale ma liczne zalety. Auto jest zwrotne, a jego średnica zawracania wynosi 8,65 m - średnio o 1 metr mniej niż w samochodach, które stanowią dla niego bezpośrednią konkurencję. Wnętrze nowego Twingo jest większe, niż u poprzednika, ale nadal nie tak przestronne, jak u niektórych konkurentów.
Nowe Twingo ma dłuższą o 22 cm kabinę, pomimo zmniejszenia wymiarów zewnętrznych o 10 cm. Jest praktyczne. Ma pięciodrzwiowe nadwozie, pomysłowe schowki i bagażnik o pojemności 219 l z całkowicie płaską podłogą po złożeniu siedzeń oraz zaskakującą możliwość przewożenia we wnętrzu ładunków o długości 2,20 m. Zapewnia znakomitą widoczność do przodu, a fotel kierowcy znajduje się wysoko, co jest szczególnie cennym atutem w mieście.