Renault Master zwyciężył w konkursie na najlepszy samochód dostawczy na polskim rynku. Jury doceniło w nim m.in. najniższe spośród testowanych aut zużycie paliwa.
W jego skład weszli dziennikarze i eksperci polskich czasopism i portali transportowych „Ciężarówki”, „Samochody Specjalne”, „Polski Traker”, „4Trucks.pl” oraz „VANekstra”. O tytuł rywalizowało 7 furgonów o DMC 3,5 t i pojemności ładunkowej 13-15 m sześc. - najchętniej wybieranej przez klientów w całej Europie.
Renault Master zajmuje silną pozycję w swoim segmencie, będą numerem 2 na polskim rynku, a w kategorii „podwozia do zabudowy” od 6 lat zajmuje pozycję lidera. Sprzedaż tego modelu w Polsce w 2014 r. zwiększyła się o 40 proc. w stosunku do roku poprzedniego. W silnikach nowych wersji tego pojazdu pojawiła się technologia Twin Turbo, przez co moc zwiększyła się do 163 KM przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa. Podczas testu na 800-kilometrowej trasie wytyczonej na drogach północnej Polski, przy obciążeniu 1 000 kg wyniosło ono 8 l/100 km.
Dostawcze Renault zostało wyposażone w szereg rozwiązań technologicznych – ESC najnowszej generacji wraz z układem Extended Grip, wspomaganie ruszania pod górę oraz lusterko szerokokątne Wide View, eliminujące martwe pole. W ofercie pojawiła się też nowa wersja furgonu L4 (w dwóch wysokościach H2 i H3 o pojemności użytkowej 20 m sześc.) z tylnym napędem i pojedynczymi kołami, przeznaczona dla firm kurierskich. Modyfikacjom poddano również stylistykę przodu nadwozia.
Źródło: Renault
ll/moto.wp.pl