Procedura zawiadomienia o zbyciu pojazdu. Gdzie trzeba zgłosić?
Sprzedaż auta czy motocykla nie kończy się na podpisaniu umowy kupna-sprzedaży. Fakt zbycia pojazdu należy formalnie zgłosić w urzędzie. Bez wykonania tej czynności mogą grozić konsekwencje.
Informację o zbyciu pojazdu można zgłosić osobiście w urzędzie, za pośrednictwem poczty lub przez internet. Wzór zawiadomienia dostaniemy w urzędzie lub znajdziemy go także na stronie obywatel.gov.pl wraz z dokładną procedurą postępowania.
Udając się do urzędu, należy wziąć ze sobą dowód osobisty oraz oryginał umowy kupna-sprzedaży. Jeśli wysyłamy dokumenty za pośrednictwem poczty (najlepiej listem poleconym za potwierdzeniem odbioru), to dołączamy ich kopie.
Jeśli mamy profil zaufany ePUAP, to sprawę załatwimy jeszcze sprawniej. Po zeskanowaniu umowy kupna-sprzedaży wybieramy na platformie internetowej zakładkę "Strefa klienta" oraz opcję – Zawiadomienie o zbyciu pojazdu. Następnie wypełniamy wszystkie wymagane pola (wraz ze wskazaniem właściwego urzędu), załączamy skan i klikamy "Dalej", a następnie "Podpisz". Potwierdzeniem załatwienia sprawy będzie urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP).